آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 آبان ماه 1395 = 08-11 2016

ایران؛ بیکاری به بالاترین رقم پس از انقلاب رسید

مرکز آمار ایران رسماً گزارش داد، درتابستان ۹۵ حدود ۱۸۷هزار و ۷۳۳ نفر نسبت به بهار ۹۵ به جمعیت بیکاران کشور افزوده شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش جدیدی که مرکز آمار ایران امروز منتشر کرده است،تعداد بیکاران در تابستان سال جاری به 3 میلیون و 337 هزار و 415 نفر رسیده است.

بر اساس اعلام مرکز آمار،نرخ بیکاری تابستان سال جاری به 12.7درصد رسید. روند تغییرات حکایت از آن دارد که این شاخص نسبت به تابستان گذشته 1.8 درصد و نسبت به بهار 1395 معادل0.5درصد افزایش یافته است.

مقایسه دو فصل در سال 95 حاکی از این است در بهار سال 95 تعداد جمعیت فعال 25 میلیون و 754 هزار و 400 نفر و جمعیت بیکار 3 میلیون و 149هزار و 682نفر بوده است و در فصل تابستان تعداد جمعیت فعال 26 میلیون و 369هزار و 061 نفر و تعداد جمعیت بیکار3میلیون و 337هزار و 45نفر بوده است . مقایسه آمار جمعیت فعال در این دو فصل نشان می دهد حدود 614 هزار و 661 نفر به جمعیت فعال جامعه در فصل تابستان افزوده شده است . با توجه به اینکه تعداد شاغلان در تابستان 95 حدود 426 هزار و 928 نفر افزوده شده است حدود 187 هزار و 733 نفر در فاصله بهار تا تابستان 95 به بیکاران اضافه شده است.



arzhang November 8, 2016 11:44 AM

یکی از کارهای شیطانی آخوندا برای زنده ماندن خودشان ایجاد دانشجو بسیجی در دانشگاه هست تا دانشگاه دیگرمرکز حرکت انقلابی مثل زمان شاه نباشد یا آخوند بیسواد میارند پیش این بسیجها بعد در روزنامه تبلیغ میکنند فلان آخوند رفته از دانشجویان دیدار کرده یعنی آخوند با سواده و ورود این بسیج ها به اندازه با سواد بودنش نیست بلکه به درجه و فاداری و خواهان گشته شدن برای آخوند هست حالا بعد از ۳۰ سال این کار آخوندا نتیجه معکوس داده و دشمنی دانشجویان ایرانی با دانشجویان بسیجی به یک حد خطرناک رسیده چون در این دوران نبودن کار فارغ التحصیلان دانشجویان بسیجی اتوماتیک کار برایشان هست حالا مهم نیست مهارت یا سواد کاری داشته باشند ولی فارغ التحصیلان دانشجویان ایرانی بیکار و این نفرت مردم ایران را نسبت به آخوندا و بسیجیها دو چندان کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی November 8, 2016 12:57 PM

این آمار بیکاری را فقط باید تحویل علی خامنه ای بدهند که او از آنها لذت ببرد ولی همه میدانند که این آمار دورغ است و آمار بیکاران بیشر از ۱۰ برابر است و نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در ایران بیکارند ولی جمهوری اسلامی فقط آمار کسانی را بیرون میدهد که جزئی از سیستم آماری ایران هستند که نشان از کسانی است که جمهوری اسلامی آنها را بیکار نمی داند و آنها که جزئی از بیکاران نیستند مانند خانمهای خانه دار و یا کارگرانی که سر خیابانها به انتظار کارهای خانگی مانند ساختمانی و غیره هستند و بسیاری از روزها کاری هم پیدا نمی کنند و مانند کارگران و معلمین موقت قراردادی و مانند دانشجویانی که تحصیلات خود را تمام کرده اند ولی هنوز بعد از ۱۰ سال که از تمام شدن تحصیلات دانشگاهی میگذرد کار ثابتی پیدا نکرده اند و یا کسانی که به تکدیگری و یا دستفروشی مشغولند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: