آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 آبان ماه 1395 = 05-11 2016

وضع خطرناک زندانی سیاسی محبوس در اوین

نگام، حقوق بشر – آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، پس از دوازده روز اعتصاب غذا در اعتراض به نقض قانون در روند پرونده خود و همسرش، به دلیل افت فشار شدید، کاهش وزن و عدم مصرف دارو در وضعیت هشدار دهنده ای قرار دارد.

به گزارش سحبانیوز، زندانی سیاسی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، پس از گذشت ۱۲ روز با پنج کیلوگرم کاهش وزن مواجه گشته و فشار خون وی ۱۰ به روی ۸ اعلام شده است. این درحالی است که این زندانی سیاسی به صورت کتبی از دریافت سرم خودداری کرده و گفته است تا زمان رسیدن به خواسته اش دست از اعتصاب غذا برنخواهد داشت.

شایان ذکر است که آرش صادقی به دلیل درد در ناحیه کتف، براثر شکنجه های دوران بازجویی، نیازمند مصرف دارو بوده و اعتصاب غذا و عدم دریافت دارو، سلامت وی را در وضعیت نگران کننده ای قرار داده است.

این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده است. وی هم چنین روز گذشته با انتشار نامه ای به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده است.

شایان ذکر است که آرش صادقی طی روز‌های گذشته از سوی مسئولان زندان اوین تهدید شده که تا زمانی در اعتصاب به سر می‌برد، از امکان ملاقات همسرش محروم است.

همسر آرش صادقی، گلرخ ایرایی، در سوم آبان ماه با یورش نیروهای امنیتی به منزل، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند نسوان زندان اوین منتقل‌شد. گلرخ ایرایی در اولین ملاقات خود با مادرش چگونگی دستگیری را شرح داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: