آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 آبان ماه 1395 = 01-11 2016

آغاز جنگ تن به تن در خیابان های شهر موصل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ویژه ارتش عراق امروز وارد حومه موصل شدند و با وجود مقاومت سرسختانه عناصر داعش به سوی مناطق مسکونی مرکز شهر پیشروی می کنند.

در همین حال گزارش شده که تانک های ارتش ترکیه در منطقه سیلوپی نزدیک مرزهای عراق مستقر شده اند.

گزارش رادیو بین المللی فرانسه: بعد از پانزده روز جنگ سخت و پیشروی‌های تدریجی، روز سه‌شنبه نیروهای ویژۀ عراقی توانستند ساختمان تلویزیون موصل را در اختیار گیرند. نخست‌وزیر عراق نیروهای داعش را فراخواند تا «یا تسلیم شوند و یا بمیرند».

به گفتۀ ژنرال طالب شغاتی کنانی فرماندۀ نیروهای ضدتروریسم عراق «اینک عملیات اصلی آزادسازی موصل حقیقتاً آغاز شده است».

ساختمان تلویزیون، نخستین مکان مهمی است که در پیرامون شهر، در اختیار ارتش قرار می‌گیرد.

در آخرین ساعات شب گذشته (دوشنبه)، حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق در پیامی تلویزیونی گفت: «از همه طرف حلقۀ محاصره را بر داعش تنگ‌تر می‌کنیم».

او افزود که نیروهای داعش «راه فرار ندارند. یا باید بمیرند و یا تسلیم شوند».

نخست‌وزیر وقتی این پیام را فرستاد که از رسیدن نیروهای ویژه به حدود اصلی شهر موصل مطمئن بود.

یکی از فرماندهان نیروهای ویژه به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حال حاضر به محله‌ای به اسم گوگجالی، در شرق شهر رسیده‌ایم... هدف بعدی، دسترسی به سایر محلات شرق موصل است».

علاوه بر نیروهای ویژه که نقش پیشرو را دارند، ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش عراق در چند جبهه به موصل نزدیک می‌شوند. آمریکایی‌ها و مؤتلفانشان نیز با حملات هوایی راه را باز می‌کنند. نیروهای کرد هم مواضع خود را در شرق و شمال موصل محکم کرده‌اند.

و بالاخره در غرب موصل شبه‌نظامیان شیعۀ «حشدالشعبی» هستند که تحت نظر ایران، تلاش می‌کنند راه‌های تغذیه و کمک‌رسانی به داعش را قطع کنند. نیروهای داعش مستقر در موصل، بخصوص از شهر رقۀ سوریه کمک می‌گیرند.

با رسیدن ارتش عراق به محلات پیرامونی موصل، محاصرۀ نزدیک و تنگاتنگ شهر آغاز می‌شود. این محاصره باید در عین حال راه‌هایی را برای خروج ساکنان شهر باز بگذارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: