آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 مهر ماه 1395 = 17-10 2016

نظرسنجی؛ فاصله کلینتون از ترامپ بازهم بیشتر شد

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از افول حمایت‌های مردمی از دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت دارند. نتایج این نظرسنجی ها هیلاری کلینتون را نسبت به سایر نظرسنجی‌ها بسیار جلوتر نشان می‌دهد.

طبق نظرسنجی ان‌بی‌سی و وال‌ استریت ژورنال، کلینتون ۱۱ درصد جلو است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پیشتازی کلینتون بسیار بیشتر از هفت درصدی است که باراک اوباما توانست با آن جان مک‌کین را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ شکست دهد. اختلاف رای باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ با میت رامنی هم تنها چهار درصد بود.

فرد یانگ، از ناظران انتخاباتی دموکرات از انجمن تحقیقاتی هارت به ان‌بی‌سی گفته «شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات محو شده است.»

در شرایطی که آمریکا آماده انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، نظرسنجی‌های سراسری تنها بخشی از شرایط پیچیده میدانی را شرح می‌دهد. نتیجه انتخابات عمدتا در ایالت‌های چرخشی (ایالاتی که دو حزب سیاسی اصلی میزان حمایت مردمی یکسانی دارند و نقش مهمی در نتایج انتخابات دارند) روشن می‌شود که به یک نامزد اجازه می‌دهد ۲۷۰ آرای انتخاباتی (electoral votes) لازم برای پیروزی را به دست آورد.

کلینتون در اکثر این ایالت‌ها از ترامپ جلو است. علاوه بر این، محاسبات پیچیده‌تر روزنامه نیویورک تایمز و وب‌سایت‌های آماری نظیر فایوثرتی‌ایت (FiveThirtyEight) به او شانس پیروزی زیادی داده‌اند. این وب‌سایت آماری اکنون می‌گوید که کلینتون ۸۶ درصد شانس پیروزی دارد و ترامپ تنها ۱۴ درصد.


ادعای تازه ترامپ: کلینتون دوپینگ می‌کند!

ترامپ در سخنان روز شنبه خود، هیلاری کلینتون را به استفاده از مواد و داروهای نیروزا در جریان دو مناظره ریاست جمهوری متهم کرد گفت او باید قبل از مناظره سوم مورد آزمایش قرار گیرد.

به گزارش صدای آمریکا، دونالد ترامپ روز شنبه در تلاش برای زیر سوال بردن مشروعیت رقیبش از حزب دموکرات ادعا کرد که در جریان رقابت ها علیه وی تقلب شده و یک بار دیگر تاکید کرد که در صورتی که رئیس جمهور شود هیلاری کلینتون را به زندان می افکند.

ترامپ کمپین کلینتون و رسانه های آمریکایی را به توطئه علیه خود در برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه متهم کرد و گفت: در انتخاباتی رقابت می کند که به نظر می رسد در آن به نفع رقیب وی کلینتون تقلب صورت می گیرد.

وی پیشتر در روز شنبه در توییتر هشدار داد که اتهامات ۱۰۰ درصد کذب و ساختگی از سوی رسانه ها و کمپین کلینتون، باعث مسمومیت اذهان رای دهندگان آمریکایی می شود.

ترامپ همچنین در سخنانی که در نیوهمپشایر ایراد کرد گفت «هیلاری کلینتون باید محاکمه و زندانی شود. اما در عوض او دارد در انتخابات تقلبی برای رئیس جمهور شدن رقابت می کند.»

خبرگزاری اسوشیتدپرس می نویسد که اتهامات جدید جنسی علیه دونالد ترامپ، انتشار ایمیل های بیشتر مربوط به کلینتون و حزب دمکرات در روز شنبه را تحت الشعاع قرار داد.



arzhang October 14, 2016 11:44 AM

من یادم هست خمینی هم همین حرفها را میزد و از ایرانیها خواست او را انتخاب کنند چون میگفت او تنها میتونه همه چیز را درست کند ترامپ هم مثل خمینی یک شخص بیسوادی هست و اطلاعاتش در جریان سیاسی دنیا و چگونه راندن حکومت صفر و قادر به یاد گرفتن هم نیست فکرنمیکنم آمریکاییها همان اشتباه بکنند که ایرانیان کردند و ترامپ انتخاب کنند حداقل ایرانیان به اشتباه فکر میکردن خمینی یک شخص روحانی هست در صورتیکه ترامپ شخصیت مطلوبی نداره بیشتر به یک فروشنده روغن مار معروفه

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو October 14, 2016 01:39 PM

نادر October 14, 2016 03:14 PM

کثافتی مثل خمینی را با ترامپ مقایسه نکن

گزارش یا اعتراض به این نظر


ايران اريايى October 14, 2016 04:47 PM

بايد بدونید كه خمينى هم مثل خیلی ها دست پرورده حزب دمكراته و اونها يادش دادن اينجور حرف بزنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شری October 14, 2016 09:20 PM

این عقیده و طرز فکر تروریست‌ها است که دروغ بگویند انگ بچسبانند دمکرات‌ها سر دسته تروریست‌ها هستند و تروریست پرورند خمینی هندیزادهء اسلام داگ را چطور با ترامپ مقایسه می کنید، خمینی پهن مغز را همین دمکرات‌ها با کمک اروپایی ها بخصوص انگلستان در ماه نشاندند و به ایران و ایرانی تحمیل کردند البته مقصر اصلی روشنفکرهای آن زمان و مشتی مردم فریب خورده و ناآگاه بود چون ناسپاس و ناآگاه بودند که ایران به اتیوپی و بنگلادش تبدیل شود همین دروغ ها و طرز فکرهای کثیف را در مورد پادشاه ایران بکار بردند که ایران و ایرانی را نابود کنند چون توسط یک میهن و مردم دوست داشت پیشرفت می کرد و حسود ها و جهانخوار را ناآرام و بی خواب کرده بود دمکرات‌ها فقط به فکر منافع خودشان هستند و تمام خبرگزاری ها و اطلاع رسانی را در اختیار دارند که مغز و روان مردم را بکار گیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


said October 15, 2016 06:20 AM

قابل توجه طرفداران خانم هیلاری کلینتون و حزب دمکرات، مدرک جدید و غیر قابل انکار دیگری منتشر شد که طبق آن هیلاری کلینتون به گروه داعش اسلحه فروخته، دقیقا تراژدی معروف به پول خون آلود خانواده کلینتون که مربوط به بنیاد کلینتون میشد تکرار شد، این خانواده در گند و کثافت و دزدی و فساد تا گلو فرو رفتند، ولی متاسفانه کسانی هستند که با وجود اینهمه مدارک باز میخواهند به اینها رای بدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز October 15, 2016 12:19 PM

امسال باید بد و بدتر یکی را انتخاب کرد، تجربه نشان داده است که ''هر کس به فکر خویشه، کوسه به فکر ریشه" ! دلتان را زیاد صابون نزنید که سهمی هم به ما می رسد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر October 15, 2016 12:41 PM

تا زمانی که ترامپ نگفته بود پوتین و جمهوری اسلامی و‌ اسد دارن در سوریه با دولت اسلامی می جنگند فکر می کردم اومدنش به نفع مردم ایرانه اون هم فقط چون جمهوری خواه بود ولی به نظر میاد با پوتین رابطه ی خوبی داره و این اصلن به سود مردم ایران نیست گمان می کنم در حال حاضر دولت کلینتون و‌مجلس و‌ سنای جمهوری خواه ترکیب بهتری هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang October 15, 2016 01:35 PM

جولیان آسانژ مالک و پایه‌گذار وب‌سایت ویکی‌لیکس در مصاحبه ای گفت امریکا به قطر و به گروه مخالف معمر قذافی تسلیحات نظامی فروخته و من فکر میکنم این اسلحها بدست گروها مخالفان بشار در سوریه رسیده آخوندا ایران در روزنامه بسیج پرس به دروغ نوشتن خانم کلینتون به داعش و القاعده موشک ضد هواپیما فروخته ولی چون خلبانان سوریه مهارت در مانور هوایی دارند به هیجکدام از هواپیماهاش اسیب نرسیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ail October 15, 2016 06:22 PM

آقاي ترانپ حق و حقيقت را مي گويند نگاه و بينش سياسي ايشان را تا بحال كسي در تاريخ امريكا نداشته است من قكر ميكنم ايشان حتما برنده ميشوند و اتفاقاتي رخ خواهد دادكه تاريخ را عرض مي كند و بسياري از سياسدمداراني چون كلينتون از صحنه سياسي خارج خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: