آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 مهر ماه 1395 = 14-10 2016

سوریه؛ بررسی گزینه نظامی در واشنگتن

اوباما امروز گزینه نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند
هشدار ترکیه درباره جنگ آمریکا و روسیه

یک مقام آمریکایی اعلام کرده که انتظار می‌رود «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در باره گزینه نظامی حل بحران سوریه با مشاوران سیاست خارجی خود نشستی مشورتی برگزار کند.

به گزارش فارس، آنطور که رویترز گزارش داده، برخی از مقامات بلندپایه آمریکایی گفته‌اند که اگر آمریکا قوی‌تر در عرصه بحران سوریه ظاهر نشود، نفوذ باقی‌مانده بر روی «معارضان میانه‌رو و متحدان عرب، کرد و ترکیه‌ای خود را از دست می‌دهد.

اخبار این نشست و توصیه‌های اطرافیان اوباما برای «نمایش قوی‌تر» در سوریه در حالی به رسانه‌ها درز کرده که یک روز پس از آن یعنی شنبه، وزرای خارجه آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان سعودی در لوزان سوئیس جمع می‌شوند تا راه‌حل‌های سیاسی بحران سوریه را بررسی کنند.


هشدار ترکیه درباره جنگ آمریکا و روسیه

معاون نخست وزیر ترکیه با هشدار درباره احتمال گسترش جنگ سوریه به نبرد میان آمریکا و روسیه، تاکید کرد که بشار اسد جایی در آینده سیاسی سوریه نخواهد داشت.

«نعمان کورتلموش» معاون نخست وزیر ترکیه بحران 6 ساله در سوریه را به «جنگ نیابتی میان آمریکا و روسیه» تشبیه کرده و معتقد است این درگیری‌ها می‌تواند به دیگر مناطق خاورمیانه و ورای آن نیز گسترش یابد.

کورتلموش در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفت: «اگر این جنگ نیابتی (در سوریه) ادامه یابد، شفاف بگویم که آمریکا و روسیه به یک نقطه جنگ (با هم) خواهند رسید.



مسعود October 13, 2016 10:19 PM

نگران نباشید حاج حسین از این بخارا نداره فردا یک خط قرمز میکشه بعد دو ماه طولش میده بعد هم خودس گفته میره دو هفته میخوابه

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang October 14, 2016 01:45 AM

بهترین گزینه اوباما این هست کشورها اروپایی را متحد کند برای تحریم بیشتر روسها چون پوتین مثل آخوندا فقط از تحریم بشتر میترسد نه از جنگ و ئشتار بیشتر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: