آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 مهر ماه 1395 = 12-10 2016

مقام انگلیسی: عملکرد متحدان اسد شبيه‌ نازی‌هاست

سکوت رسانه‌هاي خامنه ای در برابر فاجعه‌ حلب

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تداوم بمباران هوایی به شرق حلب گفته: اسد تا کنون ۳۰۰ هزار سوري را كشته است.

به گزارش ایسنا، بان کی مون در مصاحبه با برنامه "منطقه درگیری" دویچه وله در مورد شرایط انسانی وخیم در حلب، در پاسخ به این سوال که آیا اسد قاتل است، گفت: این حقیقت دارد چرا که به دلیل ناکامی در رهبری او، مردم بسیاری کشته شدند؛ بیش از ۳۰۰ هزار تن.

این در حالیست که سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در بمباران هوایی روز سه‌ شنبه روسیه به شهر حلب، دهها نفر از جمله دست‌کم پنج کودک در اثر آتش‌سوزی ناشی از حملات در یک مدرسه در جنوب این شهر کشته شدند.

همزمان یک مقام مسئول انگلیسی حملات روسیه به حلب را به بمباران گوئرنیکا توسط نازی ها در خلال جنگ داخلی اسپانیا شبیه دانست و مسکو را به ارتکاب جرایم جنگی متهم کرد.


سکوت رسانه‌هاي خامنه ای در برابر فاجعه‌ حلب

سايت انصاف‌نیوز نوشت: در این روزها که روس‌ها در شهر حلب باعث رنج و مرگ مردم بی گناه شده‌اند گویی اساساً هیچ اتفاق ناخوشایندی در حلب رخ نداده است. اینکه مسوولان رسمی کشور در برابر چنین مسائلی واکنش در خوری نشان ندهند شاید تا حدودی قابل فهم باشد و بتوان آن‌ها را درک کرد که برایشان در دنیای سیاست هزینه – فایده‌ی موضع گیری‌ها اهمیت بالایی دارد اما این سکوت بی معنای صداوسیما و دیگر رسانه‌های متعلق به جریان رسمی به چه دلیل است؟ در دنیای امروز مگر می‌توان خبرهایی از این دست را مخفی کرد؟


احتمال ورود دادگاه بین المللی

وزیر امور خارجۀ فرانسه گفته این کشور از دادستان «دیوان بین المللی کیفری» خواهد خواست در بارۀ جنایات جنگی رخ داده در سوریه تحقیق کند.

به گزارش رادیو فرانسه، این مقام فرانسوی هشدار داد ارجاع شکایت از سوی پاریس «همۀ کسانی را که در رویدادهای جاری در سوریه دست دارند در بر می گیرد.»

وزیر امور خارجۀ فرانسه تاکید کرد که وقوع جنایات جنگی در سوریه انکار ناپذیر است و دیوان بین المللی کیفری در این زمینه باید مسئولیت ها را روشن کند».

پیش از او، رئیس جمهوری فرانسه، هشدار داده بود که «مرتکبین جنایات جنگی در حلب باید پاسخگوی اقدامات خود و از جمله در برابر دیوان بین المللی کیفری باشند»



ناشناس October 11, 2016 07:54 AM

اگر قرار بر شكايت باشه ما ملت ايران هم از دست فرانسه و امريكا كه ٣٧ سال پيش با جلادي به نام خميني تواني كرده و اين همه كشتار در جنگ و كشتار هاي ٦٧ را از اين دادگاه داريم با احترام

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: