آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 مهر ماه 1395 = 05-10 2016

پیروز مناظره نامزدهای معاونت کلینتون و ترامپ

مایک پنس و تیم کین که به ترتیب نامزد معاون اولی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هستند، شب گذشته در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با یکدیگر مناظره کردند.

پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر نوشت: مایک پنس، فرماندار ایندیانا در مناظره سه شنبه شب بر تیم کین، سناتور ویرجینیا پیشی گرفت.

براساس ارزیابی جدید به نقل از سی ان ان، 48 درصد از کسانی که مناظره سه شنبه شب را دیده اند بر این اعتقادند که پنس پیروز این مناظره بوده است در حالی که 42 درصد معتقد بودند که کین در مقایسه با همتای جمهوری خواه خود عملکرد بهتری داشته است.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی آن که 67 درصد معتقد بودند پنس بالاتر از انتظار آنها ظاهر شده بود و فقط 14 درصد گفته اند که پنس بدتر از انتظار آنها ظاهر شد. 15 درصد هم گفته اند، او دقیقا همانطور ظاهر شد که انتظار می رفت.

درباره تیم کین، 38 درصد معتقد بودند که عملکرد او بهتر از انتظار بوده است و 43 درصد گفته اند که عملکرد او در کل 90 دقیقه مناظره، پایین تر از حد آنها بوده است. 15 درصد هم گفته اند که اجرای او در همان حد انتظارشان بوده است.


رژیمهای ایران و سوریه

در این مناظره علاوه بر مسائل داخلی آمریکا، سیاست خارجی این کشور نیز مورد بحث قرار گرفت. هم مایک پنس و هم تیم کین بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تأکید کردند.

مایک پنس سیاست دولت اوباما در قبال جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داد و گفت: رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است و اکنون با روسیه روابط بسیار نزدیک دارد. وقتی رژیم ایران، زندانیان آمریکایی را آزاد کرد، ما به آن‌ها باج دادیم.

مایک پنس در ارتباط با بحران سوریه نیز گفت: آمریکا باید با متحدان منطقه‌ ای همکاری کند، از جمله برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه. باید به مواضع ارتش سوریه حمله کرد تا جلوی حملات به حلب را گرفت.

تیم کین نیز گفت: ما هم فکر می‌کنیم باید در سوریه یک منطقه امن برای غیرنظامیان ایجاد کرد... ما باید در شمال سوریه منطقه امن ایجاد کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: