آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 مهر ماه 1395 = 02-10 2016

جایزه صلح نوبل؛ ظريف "مالباخته" شد!

كيهان خامنه ای در مطلبى با عنوان "جایزه مشترک برای کلاهبردار و مالباخته؟!" نوشت: جان کری و جواد ظریف در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل قرار گرفته‌اند.

به گزارش دویچه‌وله تا یک هفته دیگر برنده جایزه صلح نوبل 2016 اعلام می‌شود. رئیس‌جمهور کلمبیا و رهبر گروه شورشی این کشور و همچنین روسای هیئت مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای از نامزدان مطرح دریافت جایزه هستند.

روز هفتم اکتبر در اسلو برنده امسال جایزه صلح نوبل معرفی خواهد شد. در مجموع برای سال جاری 376 شخصیت و نهاد در فهرست نامزدان دریافت‌ این جایزه قرار گرفته‌اند.

روسای هیئت‌های مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای، محمدجواد ظریف و جان کری را از شانس‌های دریافت صلح نوبل می‌دانند.

اکنون در حالی که معلوم شده آمریکا به تعهدات خود در قبال امتیازات گرفته در برجام پایبند نیست و برجام تبدیل به خسارت محض برای طرف ایرانی شده، معلوم نیست چرا باید طرف کلاهبردار و طرف بازنده مشترکا نامزد دریافت جایزه مشترک شوند؟! مگر اینکه تصور کنیم غرب به جای دادن حق و حقوق ملت ایران، مشغول فریبکاری‌های جدید و عملیات روانی تازه است.



عباس October 3, 2016 01:05 PM

اینکه هیئت نروژی دائما به سیاستمدارن جایزه صلح اهدا کند کار درستی نیست ما این مشکل را در زمان عرفات و رابین و پرز دیدیم که صلحی هم بین اسرائیل و فلستین نشد و بهتر است که ظریف و کری هم برای یک مسئله کوچک جایزه نگیرند چون وضعیت حقوق بشر در ایران و شعار مرگ بر آمریکا که هنوز در ایران پایان نیافته و فقط از یک صلح پایدار بین جمهوری اسلامی و آمریکا میشود دفاع کرد نه یک قرارداد بانکی و یک فعالیت اتمی نیمه کاره و در مورد جان کری هم باید گفت فشاری از طرف او بر روی حقوق بشر در جمهوری اسلامی نبوده و مسائل مهم برای کشورش برای کری بیشتر مهم بوده تا دیگر مسائل و همینطور در مورد سوریه و اکراین اقدامات کری اصلا خوب نبوده و در حالی که مردم سوریه و حلب هنوز در زیر بمباران روسیه و اسد هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: