آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 مهر ماه 1395 = 02-10 2016

چقدر غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌ کنند؟

روزنامه شهروند: ایرانی‌ها معادل ٢‌هزار‌میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌کنند. براساس اعلام اتحادیه بنکداران مواد غذایی به «شهروند»، مصرف اقلام اساسی مانند برنج، روغن و حبوب در ماه محرم به‌طور میانگین ٣٥‌درصد نسبت به ماه‌های عادی‌ سال افزایش دارد که با توجه به سرانه مصرف این دسته از مواد غذایی، در ماه محرم مصرف برنج در ایران ٩١‌هزار تن، روغن ٤١,٥‌هزار تن و حبوب ٢٣‌هزار تن بیشتر از بقیه ماه‌های‌ سال است که ارزش مجموع این اقلام با توجه به آخرین گزارش بانک مرکزی از قیمت کالاهای اساسی، چیزی حدود ‌یک‌هزار و ١٠٠‌میلیارد تومان است.

این درحالی است که بنا به اعلام اتحادیه گوشت گوسفند و اتحادیه فروشندگان مرغ به «شهروند»، مصرف گوشت قرمز در ماه محرم معادل ٣٠‌درصد و گوشت مرغ حدود ٣.٥‌درصد بیشتر از سایر ماه‌های‌ سال است. محاسبه ارزش این رقم نشان می‌دهد مجموع عزاداران امام حسین(ع) در ماه محرم ٨٦١.٢‌میلیارد تومان گوشت نذر می‌کنند. علاوه بر این بنا به اعلام اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون، در ماه محرم معادل یک‌میلیارد و ٢٠٠‌میلیون ظرف یک‌بارمصرف استفاده می‌شود که ارزش تقریبی آن حدود ٢٦٤‌میلیارد تومان است.



arzhang October 2, 2016 01:07 PM

ایرانیه میخواد به خدا رشوه بده که در مقابل بیمه سلامتی داشته باشه در زمان رانندگی تصادفی نشود تو کنکور قبول بشه در بلیط بخت آزمایی برنده بشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: