آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 شهریور ماه 1395 = 06-09 2016

فحاشی رکیک رییس‌ جمهور فیلیپین به اوباما

رئیس جمهور فیلیپین، اوباما را با الفاظ رکیک خطاب قرار داد

src="http://www.iranpressnews.com/source/images/01/obama%20dotereh.jpg">به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه رییس جمهور فیلیپین باراک اوباما همتای آمریکایی خود را با الفاظ رکیک خطاب کرد، کاخ سفید اعلام کرد اوباما با همتای فیلیپینی خود دیدار نمی‌کند.

اظهارات تند رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درحالی خبرساز شده است که قرار بود دو نفر در حاشیه نشست سران گروه آسه آن در پایتخت لائوس با هم دیدار کنند.

دوترته در نشست خبری در شهر داوائو سیتی فیلیپین پیش از عزیمت به لائوس گفت: من رئیس جمهور یک کشور مستقل هستم. ما برای مدت طولانی، مستعمره (آمریکا) بوده ایم. من به غیر از مردم فیلیپین، هیچ ارباب دیگری ندارم. هیچکس نمی تواند به من بگوید چه کار کنید.

رئیس جمهور فیلیپین در ادامه یکی از رکیک ترین فحش های انگلیسی را به صورت زیرلفظی گفت که از حرکات لب او کاملا مشخص بود؛ اما نخواست با صدای بلند آن را بیان کند.

وی در ادامه خطاب به اوباما گفت: شما باید احترام آمیز برخورد کنید. فقط سئوال و بیانیه از خودتان منتشر نکنید.

دوترته در این قسمت از سخنانش که به زبان انگلیسی بود برای نشان دادن عمق نفرتش از اوباما به زبان مادری اش رجوع کرد و به زبان فیلیپینی عبارتهایی را به زبان آورد که رسانه های فیلیپینی اینگونه ترجمه کرده اند: پسر فاحشه! من در آن مجمع (نشست سران آ سه آن)، تو را لعنت خواهم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اظهارات تند رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بسیار خبرساز شده است.

این جنجال بر سفر تاریخی رئیس جمهور اوباما به لائوس برای شرکت در نشست سران گروه آسه آن، سایه افکنده است.

اندرو استیونز سردبیر بخش آسیا-اقیانوسیه شبکه در گزارشی تحلیلی از پایتخت لائوس در این باره گفت: انتقادهای اوباما از کشتار غیرقانونی در فیلیپین علت بروز مناقشه روسای جمهور فیلیپین و آمریکا است. در سرکوبهای دولتی در فیلیپین دو هزار و چهارصد نفر کشته شده اند. انتقادهای شدید بین المللی از این رویدادها در فیلیپین مطرح شده است.

رئیس جمهور فیلیپین هرگز به علت این اقدامات تندش عذرخواهی نکرده است. سخنانی که دیروز خطاب به اوباما مطرح کرد بسیار بسیار تندبود. او این سخنان را در کنفرانس خبری پیش از عزیمت به لائوس مطرح کرد. او به هنگام سخن گفتن درباره اوباما از واژه رکیک پسر فاحشه استفاده و تهدید کرد که اوباما را در نشست آسه آن، هدف فحشهایش قرار خواهد داد. این سخنان بسیار بسیار شدیداللحن و زننده است.



homa September 6, 2016 01:02 AM

بی لیاقتی حسین اوباما همینه تا رئیس جمهورفیلیپین چنین بگوید واقعا ننگ امریکاست حاج اوباما

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 6, 2016 11:39 AM

برای آنهایی که نمی‌‌دانند - پرزیدنت رودریگو دوترت به زبان ساده دقیقا کپی السیسی مصری است او بسیار ناسیونالیست است و قبل از رئیس جمهور شدن به مردم فیلیپین قول داده بود وقتی‌ رئیس جمهور شود با مشت آهنین بر سر فساد و مافیای مواد مخدر که کشورش را سالیان سال به نابودی کشانده‌اند پایین آید * و از روزی که رئیس جمهور شد دقیقا همان کار را کرده و به سختی تلاش می‌‌کند که فیلیپین را از اوضاع نابسامان نجات دهد *

از روزی که رئیس جمهور شده بار‌ها به جانش سؤ قصد شده ولی‌ او همچنان به کارش ادامه می‌‌دهد تا زیر بنای فیلیپین را بسازد * اوباما تصمیم داشت برود و به این رئیس جمهور درس و تذکر بدهد * امروز رهبرانی که رویه آمریکا را دیده‌اند به آمریکا اعتماد ندارند * فحش دادن او به اوباما زیادی بود اما رئیس جمهور فیلیپین و عدم اعتماد او به آمریکا را درک می‌‌کنم

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز September 6, 2016 11:46 AM

لازم شد رئیس جمهور فیلیپین را برای یک دوره کارآموزی به طویلۀ اسلامی بفرستیم تا ادبیات سلیس فحش و بد دهنی را از نمایندگان محترم بیاموزد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Arash September 6, 2016 12:35 PM

اگر آقاي جيمي کارتر ايران را ويران کرد اين حاج حسين او باما شمال آفريقا و خاور ميانه را به گه کشيد آقاي پوتين هم فهميد که آقاي حاج اوباما (خ ) ندارد هر کاري که خواست انجام داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang September 6, 2016 03:08 PM

آحمدی نژاد فیلیپین حقیقت این هست هر ساله بیش از ۳ میلیون فیلیپنی ویزا کار میگیرند میاند آمریکا برای کار کردن از معلم مدرسهای ابتدایی گرفته تا منشی اداری یا فیلیپین سالیانه میلیاردها دلار محصولات فیلیپنی به آمریکا صادر میکنه که اوباما میتونه با یک اشاره هم ویزا هم واردات محصولات فیلیپینی را به آمریکا قطع کنه آنوقت خواهیم دید که در فلیپین انقلاب میشه و رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین را میفرستند به زباله دان تاریخ

گزارش یا اعتراض به این نظر


میتی September 6, 2016 11:34 PM

دوترته کپی احمدی نژاد است نه سیسی مصری یک آدم بی سروپای پوپولیست کافیه چند ماه دیگر سر کار باشه تا گندش مشام همه را بیازارد فعلا با پرداخت پول به لاتهای فیلیپینی آنها را به ترور قاچاقچیان و مصرف کننده گان مواد مخدر واداشته که ظرف چندماه دو هزار نفر بدون گذر از مراحل قانوی سربه نیست شده اند آخرین خبر هم اینه که از توهین و شکر خوری خودش در باره اوباما عذر خواهی کرده که البته این خبر در ایران پرس نیوز نخواهد آمد به امید اینکه مطلب من را سانسور نکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: