آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 شهریور ماه 1395 = 03-09 2016

رهبر: نهادها از نقش خانه‌داری زنان حمایت کنند

سیاست‌های ابلاغی جدید رهبر جمهوری اسلامی در زمینه خانواده به صراحت نقش زنان را به داخل منزل محدود کرده است.

دیگربان: علی خامنه‌ای٬ سیاست‌های کلی «خانواده» را ابلاغ کرد. بر اساس این سیاست‌ها نهادها باید برای افزایش فرزندآوری٬ پیشگیری از طلاق٬ حمایت از نقش مادری٬ همسری و خانه‌داری زنان و نقش پدری و اقتصادی مردان و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه تلاش کنند.

این سیاست‌های کلی به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

خامنه‌ای در این سیاست‌ها به صراحت «نقش و رسالت» زنان را به «همسری٬ مادری و خانه‌داری» محدود کرده و نقش اقتصادی در خانواده را مختص مردان دانسته است.

در بند ۱۲ این سیاست‌ها آمده که نهادهای مسئول باید از «عزت و کرامت همسری، نقش مادری و خانه‌داری زنان و نقش پدری و اقتصادی مردان و مسئولیت تربیتی و معنوی زنان و مردان و توانمندسازی اعضای خانواده در مسئولیت پذیری، تعاملات خانوادگی و ایفاء نقش و رسالت خود» حمایت کنند.

وی همچنین خواستار تشویق زنان سرپرست خانوار به ازدواج دوباره شده است.

در جمهوری اسلامی٬ زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد همواره به عنوان یک خطر درنظر گرفته می‌شوند.

از دیگر دستورات رهبر جمهوری اسلامی در زمینه تحکیم بنیان‌های خانواده می‌توان به این موارد اشاره کرد: «مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان برای فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی٬ ممنوعیت نشر برنامه‌های مخل ارزش‌های خانواده و مبارزه با اشرافیت و تجمل‌گرایی و مظاهر فرهنگ غرب.»
رهبر جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر موضعگیری سال ‎های قبل خود در قبال کنترل جمعیت ایران را «خطا» خوانده و گفته بود «یکی از خطاهایی که خود ما کردیم این بوده که تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ به این طرف باید متوقف می‌شد. مسئولان کشور در این باره اشتباه کردند و خود بنده هم سهیم هستم. این را خدای متعال و تاریخ بر ما ببخشد.»

بدنبال تغییر الگوی جمعیت و فرزندآوری از نظر خامنه ای، سیاست‌های کنترل جمعیت تغییر کرد و تشویق‌ها برای فرزندآوری بیشتر از سوی حکومت افزایش یافت.

جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده زنان را به فعالیت و حضور در خانه و پذیرفتن نقش‌های سنتی همسرداری و فرزندآوری محدود کند٬ این در حالی است که زنان دهه‌هاست برای خروج از نقش‌های کلیشه‌ای تلاش می‌کنند.

سیاست‌های ابلاغی جدید رهبر جمهوری اسلامی در زمینه خانواده نیز به صراحت نقش زنان را به داخل منزل محدود کرده است.


مهمترین مسئولیت زن چیست؟

ایسنا: نشریه «خط حزب الله» در چهل و هشتمین شماره خود برای نخستین بار بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره زن و خانواده را منتشر کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: اساس خانواده با امواج خیلی تند و بی‌رحمانه‌ تبلیغات غربی دچار تزلزل و تهدید است... بنابر این کار حمایت و حراست از بقای خانواده و حراست از خانواده، کار بسیار مهمی است... این قضیه ، قضیه خیلی عمیقی است.

رهبر معظم انقلاب خاظرنشان کردند: مهم‏ترين مسئوليّت زن كدبانويى است؛ معناى كدبانويى خدمتگزارى نيست، معنايش اين است كه محيط خانواده را براى همسر يك محيط مهربانى ميكند....




Dariush September 2, 2016 01:18 PM

اسلامگرایان "مرد" واقعی ندارند و خامنه‌ای و رژیم او یک نمونه آن است! اسلام همین هست که می‌بینید، زنها برده هستند و مردها هم ابزاری در دست آخوند کثیف برای قتل و جنگ؛ آخوند خرفت را کمی‌ تریاک داده بخوابانید که به اندازه کافی‌ در یک روز چرند گفته است، منقل را خاموش کرده و او را جیش بوس لالا دهید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شبنم September 3, 2016 03:03 AM

منظور حضرت آیت الله از کدبانو یعنی کسی که همزمان کلفت و نوکر و مستخدم و برده جنسی باشد و زمانی که زیبایی و نو نهالیش به پایان رسید خود این کدبانو برای خواستگاری همسری جوان و زیبای دیگری برای حضرت ایت الله برود و همسر جوان را به کدبانوی جدیدی برای حضرت ایت الله تبدیل کند البته حضرت ایت الله میتواند تا چهار بار این کار را قانون تکرار کند و بعد از چهارمین بار این کدبانوهای موقتی هستند که برای خدمت به ایت الله خدمات جنسی خود را اراعه میدهند و کدبانوهای موقتی تعداد محدودی ندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang September 3, 2016 12:14 PM

علی خامنه ای واقعا الاغ دیگرعقلش از دست داده چون ایران در حال نابودی هست مثل پدیده کم ابی یا نابودی خاک کشاورزی که به سطح خطرناکی رسیده نابودی کار و صنعت نبود بازار در خریدن فروش نفت مخارج هنگفت جنگ سوریه و یمن که معلوم نیست پایانش کی هست دزدی و غارت مملکت بین آخوندها و پاسدارن بعد ایشان تشویق‌ میکنند برای فرزندآوری بیشتر

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهتاب September 3, 2016 05:52 PM

این مردک مفنگی فکر میکنه دوران ۱۴۰۰ سال پيش است ، دوما با اين روزگاري كه تو انتر درست كردي گراني بيداد مي كنه همه اقايون مثل تو و پسرت نيستند كه اموال و ثروت كلان مردم و كشور دستشون باشه و يا ميليارد ميليارد دزدي كنند كه زنشون لازم نباشه بره كار كنه يا مثل تمامي آخوندهاي مفت خور كه زنشون احتياج نداره كار كنه، مردك برو يه بست بزن كه دير شده به هذيون گفتن افتادي

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسد خان September 4, 2016 10:12 AM

در مورد ابلاغ سیاستهای خانواده آغا

باز " آغا " پای منقل با سخن های " گه هر بار " عشوه اسلامی آمد , باز هم داد سخن داد گاهی از موشک ,گاه از پوشک , گاه از نوشابه گاز دار و گه از گاز کلر دار نوچه اش ملا اسد خان سوری , و هر بار که میشود نشعه این " آغا " در خیال پشت قایق تندرو توپدار های و هوی میکند و میدهد فتوای از پرتاب موشک تا آداب دخول در " شبهای گه هر بار "

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: