آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 مرداد ماه 1395 = 18-08 2016

جنگنده های روسی؛ نیشی که کری خورد

جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا طی مصاحبه ای، نقش رژیم ایران در تحولات منطقه را مثبت تلقی کرده بود. شبکه خبری بلومبرگ در تحلیلی با اشاره به استقرار جنگنده های روسی در همدان نوشت: اعلام خبر بمباران مواضع مخالفان رژیم سوریه از داخل ایران بدترین نیشی بود که آقای کری دریافت کرد.

این منبع نوشت: سالها جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد تا با کمک روسیه نبرد داخلی سوریه را خاتمه دهد. او ساعت‌های زیادی را صرف دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود کرد که نه تنها هیچ دستاوردی نداشت، بلکه امروز شاهد آن هستیم که روسیه ماموریت خود را در سوریه از داخل ایران دنبال می کند.

بلومبرگ نوشت: اقدامی که آخرین دور از تحقیر شدن جان کری بود زیرا به محض اجرای برجام، رژیم ایران و روسیه دسیسه برای حفظ «بشار اسد» رییس جمهور سوریه را آغاز کردند و در این بین روس‌ها مواضع شورشیان تحت حمایت آمریکا در سوریه را بمباران کردند و در ماه ژوئن نیز هواپیماهای روس پایگاه نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس در نزدیکی مرزهای سوریه را بمباران کردند.

این منبع نوشت: اعلام خبر بمباران مواضع مخالفان رژیم سوریه از داخل ایران بدترین نیشی بود که کری دریافت کرد. در حالی که او امیدوار به همکاری با تهران بود، آنها نشان دادند که حاضر نیستند همکاری‌ خود را با روس‌ها قطع کنند و در عین حال موشک آزمایش می‌ کنند و متحدان آمریکا را مورد تهدید قرار می دهند.

نویسنده این یادداشت در ادامه با اشاره به این‌که البته عملیات جنگنده های روس از ایران چندان نیز جای تعجبی نداشته است، نوشت: اینک این رویداد فرصتی را برای وزیر خارجه آمریکا ایجاد کرده که به واقعیت‌های دشوار درباره رژیم ایران پی ببرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: