آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 مرداد ماه 1395 = 17-08 2016

جنگنده های روسی؛ نیویورک تایمز: خطرناک است

نیویورک تایمز: استقرار بمب افکن های روس در ایران خطرناک است

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشته که استفاده جنگنده‌های روسیه از پایگاه هوایی ایران بهبود روابط مشکل‌دار روسیه و آمریکا را به تعویق می‌اندازد و آن را بیش از پیش پیچیده می‌کند.

بنابر این گزارش، نیویورک‌تایمز در این گزارش تخلیلی نوشته: ارتش روسیه از دیروز به اولین ارتش خارجی تبدیل شد که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با استفاده از خاک ایران عملیات انجام می‌دهد.

این روزنامه ادامه داد، گرچه مقامات آمریکایی می‌گویند که از همکاری نظامی روسیه با رژیم تهران بهت‌زده نشدند، اما ظاهراً از این قضیه متعجب شده‌اند و هیچ اطلاعات محکمی در خصوص نیات کرملین در این باره ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران واشنگتن در اینباره گفت: من فکر می‌کنم که ما همچنان در تلاش برای ارزیابی دقیق آنچه که آنها انجام داده‌اند، هستیم.

طبق این گزارش، این اقدامات روسیه، خواه دائمی یا موقت باشد، روسیه را قادر می سازد تا قدرت مانور و تاثیر گذاری بیشتری در عرصه بحران در سوریه داشته باشد و انعطاف‌پذیری نظامی بسیار بیشتری به مسکو می‌دهد.

تحلیلگران می‌گویند که این ترتیبات جدید، می‌تواند نفوذ سیاسی مسکو در خاورمیانه را افزایش دهد و همگرایی رو به رشد منافع میان مسکو و تهران را تسریع بخشد.

مورخان و مقامات آمریکایی روزگذشته اعلام کردند که تصمیم رژیم ایران برای دادن مجوز به روسیه برای استفاده از پایگاههای این کشور حتی اگر به صورت موقت هم باشد، یک تصمیم تاریخی بوده است.

«آندری کورتونوف» مدیرکل شورای امور بین‌المللی روسیه می‌گوید: من فکر می‌کنم آنچه روسیه تلاش می‌کند انجام دهد، در واقع تشکیل یک ائتلاف گسترده‌تر است که این ائتلاف فراتر از همکاری روسیه و ایران است. آنها این عملیات را بعنوان یک چانه‌زنی در مذاکرات خود با غرب در نظر می‌گیرند.

نیویورک‌تایمز سپس اینگونه نوشت که سطح جدید همکاری روسیه و رژیم ایران، سوالاتی را در این زمینه مطرح می‌کند که آیا دولت اوباما با ایجاد فرصت برای روس‌ها به منظور ورود به جنگ در سوریه، مرتکب اشتباه راهبردی بزرگتر شده است یا خیر.

طبق این گزارش، پرواز‌های جدید، به متبلور کردن حضور روسیه در خاورمیانه کمک می‌کند و بنا به گفته «کنستانتین وان ایگرت» تحلیلگر سیاسی و مفسر کانال تلویزیونی روسی «دوژد»، «روسیه هم‌اکنون، ایران را بعنوان یک هم پیمان قدرتمند خود در منطقه و یک منبع باثبات درآمدی برای صنعت کشور خود می‌داند. تهران یک رژیم ضدآمریکایی ثروتمند در منطقه ای راهبردی که برای منافع آمریکا حائز اهمیت است، به حساب می‌آید. بهتر از این چه می‌تواند برای پوتین وجود داشته باشد؟

موضع لاریجانی

صبح امروز علی لاریجانی در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکر فلاحت پیشه در مورد حضور جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان گفت: «اخطار شما ناظر به اصل 146 قانون اساسی است که طبق آن‌ استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور ممنوع است که بر این اساس پایگاهی در اختیار هیچ کسی قرار ندادیم.»

وی ادامه داد: «اینکه ما با روسیه به عنوان متحد در مسائل منطقه به خصوص در سوریه همکاری داریم به معنای این نیست که پایگاهی به روسیه از نظر نظامی دادیم لذا اگر کسی این موضوع را در رسانه های مطرح کرده تکذیب می‌شود.»




پیشگو August 16, 2016 01:52 PM

پایگاه شاهرخی ،آمریکایی ها چقدر هزینه کردید که این سیاست را حاکم کنید
که اگر شاه را در به در کنیم اسلام که گزینه ضد کمونیست است جای گزین میکنیم چقدر هالو و بیسواد بودید شما دمکراتهای کارتری روس در پایگاه
شکاری شاهرخی ایران چه میکند بهتر است جا را به جمهوری خواهان بدهید
تمام تجهیزات پایگاه شاهرخی آمریکایی است از هواپیما تا ناوبری ،اپروچ،برج مراقبت و رادار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush August 16, 2016 01:56 PM

شادروان محمد رضا شاه پهلوی:" میخواهند ایران را ایرانستان کنند"؛ جالب اینجاست که آقا هم نرمش کرده و هم پول داده

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang August 16, 2016 03:13 PM

دشمنان شاه ایران که حسودیشان میشد شاه محبوب شده پیش ملت بخاطر موفقیتش در پیشرفت مملکت و آوردن رفاه و آسایش برای مردم تبلیخ میکردن که شاه نوکر امریکا هست و ایران شده مستعمره آمریکا چون ۵۰۰۰۰ ارتش آمریکایی در ایران بودغافل ازینکه در زمان شاه ۷۲۰۰۰ ایرانی دانشجو مثل جواد ظریف در امریکا تحصیل میکردن حالا آخوندا ارتش روسیه را آوردن ایران چون روسها به پاسدار قاسم سلیمانی آحترام میزاره و مهمان انهاست چون در هیج جا دنیا غیر از کره شمالی و ونزولا پاسدارهای آخوندا را آدم حساب نمیکنند و به کشور خودشان راه نمیدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهمن August 16, 2016 03:22 PM

مرگ بر روسیه تزار پوتین

گزارش یا اعتراض به این نظر


احسان August 16, 2016 04:06 PM

روسها در ایران چه میکنند ؟ خوب اینو اگه از یه بچه هم بپرسید میدونه دیگه خوب وقتی ایت الله اوباما دوست بسیار صمیمی اخوندا بنا به درخواست جمهوری اسلامی خودشو از منطقه کنار کشید بلافاصله پوتین جاشو گرفت و سرنوشت منطقه رو بدست گرفت و الان کل منطقه در چنگال پوتین و جمهوری اسلامی و حزب الله لبنانه از وقتی که شوروی از هم پاشید پوتین در ارزوی احیای دوباره ی امپراطوری شوروی بود و حالا که امریکای اوباما بی عرضه شده بهترین فرصت برای پوتینه که دوباره امپراطوری شوروی رو احیا کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


IRANI August 16, 2016 09:31 PM

با درود
جنایات روسها را پس از پایان جنگ
جهانی دوم فراموش نکنیم
روس های کثیف ایران رو ترک کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامین August 16, 2016 11:54 PM

هواپیماهای روسی که در فرودگاه نوژه (شاهرخی)٫مستقر شدن ٫ چون یکی از پایگاههای مهم و بسیار حساس ایران می باشد٫ به همین خاطر برای جلوگیری از هر نوع تحرک و اقدام ارتشیان وفادار به ملت علیه نظام منحوس جمهوری اسلامی اعم از کودتای نوژه سال۱۳۵۹ ٬که ناکام ماند٬به همین خاطر در نوژه مستقر شده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى August 17, 2016 02:15 AM

دمكرات ها بارها و بارها امتحانشونو براى ايران پس دادند و آنرا تا مرز تجزيه پيش بردند و حالا حاج حسين اوباما با حمايت از آخوندها كلا مملكت را دارند در اختيار روس ها قرار ميدهند مردم باید بلند شيم و مملكتمان را پس بگيريم از نسل هاى آينده خجالت بكشيم و بلند شيم

گزارش یا اعتراض به این نظر


freedom August 17, 2016 09:53 PM

شرم آور است اسم خودمان را ایرانی بگذریم
مرگ بر جمهوری اسلامی وطن فروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى August 18, 2016 01:38 AM

شماها هيچ دزدى هم انجام نداديد ، هيچ كسى رو اعدام نكرديد ، جنگ ٨ ساله نكرديد ، از فلسطين و لبنان و گروهاى تروريست حمايت نكرديد ، هرگز شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل نگفتيد ، هيچ سفارتخانه اى رو اشغال نكردين ، مردم ايران رو بروز سياه ننشاندين ، بزور بر سر بانوان حجاب نكرديد ، به صورت هيچ زنى بجرم بدحجابى اسيد نپاشيديد ، بسه يا باز هم بگم تو اين ٣٧ سال كه از عمر رژيم منحوستان ميگذرد چكارها كه نكرديد ، اين سخن شما هم روى بقيه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سپيد August 18, 2016 08:14 AM

ملايان با دين و امامان فاسد و جنايتكارشان جنايت، دزدى، كودك آزارى و حيله گرى مى كنند ملت ساده هم دلشون به يك تيكه زمين و هواى خوش در بهشت خيالى خوش است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: