آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 مرداد ماه 1395 = 06-08 2016

شکست همزمان ارتش اسد و داعش/هلاکت..عکس

هلاکت فرمانده ارشد حزب الله در درگیریهای امروز حلب (عکس زیر)/از هلاکت "مستشاران" سپاهی هنوز خبری منتشر نشده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورشیان مسلح سوری امروز موفق شدند محاصره مناطقی در شهر حلب که تحت کنترل رژیم اسد بود را بشکنند.

در تصاویر منتشر شده دیده می شود که در جریان درگیریها شماری از تانکهای ارتش اسد منهدم شده است.

به گفته یک گروه وابسته به اپوزیسیون میانه‌رو سوریه، محاصره حلب شکسته شده اما اوضاع آسان نیست.

همزمان رسانه های جمهوری اسلامی اعلام کردند که در درگیری های امروز حلب، "ابوعیسی" فرمانده میدانی نیروهای حزب الله کشته شده است. نیروهای حزب الله در کنار سپاه پاسداران از ارتش اسد حمایت می کنند.

از سوی دیگر گروه ناظر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش کرده که نیروهای مورد حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا نیز در شمال سوریه شهر منبج را تقریبا به طور کامل به کنترل خود در آوردند.

به گزارش بی بی سی، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ائتلافی از نیروهای کرد و عرب مورد حمایت آمریکا هستند که از ماهها پیش در تلاشند تا این منطقه استراتژیک را به تصرف خود درآورند.

سخنگوی رسمی نیروی های دموکراتیک سوریه به خبرگزاری رویترز گفته است که جنگ همچنان در این منطقه ادامه دارد، اما تقریبا ۹۰ درصد شهر از حضور نیروهای داعش پاکسازی شده است.

گروه ناظر حقوق سوریه همچنین گفته که تنها شمار اندکی از نیروهای داعش در مرکز منبج در حال جنگ هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلافی از نیروهای کرد و عرب مورد حمایت آمریکا هستند از ماهها پیش در صدد کنترل شهر منبج بودند

این شهر بیش از دو سال در کنترل داعش قرار داشت.

شهر منبج در استان حلب و درجنوب مرز ترکیه قرار دارد.

جاده های اطراف منبج شهر رقه را که پایگاه اصلی داعش در سوریه است به مرز ترکیه و سایر نواحی تحت کنترل این گروه در استان حلب متصل می کند.

این مسیرها نقش مهمی برای داعش در عبور و مرور پیکارجویان و انتقال تسلیحات، تجهیزات وسایر مواد ضروری به داخل و خارج سوریه دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: