آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 مرداد ماه 1395 = 05-08 2016

آلمان به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ویزا نداد

روزنامه صبح نو: آش توهین سفارت آلمان به مردم آن‌قدر شور شده که بخشی از مردم دست‌به‌کار شده و طوماری را خطاب به سفیر آلمان در ایران امضا کرده و خواستار توقف بی‌احترامی ژرمن‌ها شده‌اند.

اما مشکل محدود به مردم عادی نیست و چهره‌های علمی و دانشگاهی نیز با بی‌ادبی از سوی آلمانی‌ها روبه‌رو شده‌اند. دکتر مهدی گلشنی نظریه‌پرداز ایرانی، استاد دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است که انتقادات جدی به نحوه برخورد سفارتخانه‌های خارجی با استادان دانشگاهی دارد.

دکتر گلشنی در این‌باره به خبرنگار ‌«صبح نو» می‌گوید: «متأسفانه بعد از برجام توقع این بود که برخورد خارجی‌ها بهتر شود ولی در چند وقت اخیر شاهد بی‌احترامی سفارتخانه‌های خارجی به‌ ویژه آلمانی‌ها به استادان ایرانی هستیم. ماجرا محدود به یک نفر هم نیست و با همه استادان این‌گونه برخورد می‌شود.»

دکتر گلشنی به چند نمونه از برخورد سفارتخانه‌ها با استادان ایرانی اشاره‌ کرده و به ماجرای طرح این مشکل در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره می‌کند: «به‌طور مثال استاد سرشناس و موجه برای یک اجلاس علمی نزدیک به چند هفته از سوی آلمانی‌ها معطل شد و درنهایت نتوانست در اجلاس علمی هامبورگ شرکت کند.

وی افزود: بنده در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را به رییس‌جمهور تذکر دادم و تأکید کردم شما مدعی هستید که بعد از برجام رابطه‌تان با این کشورها خوب شده است؛ چرا باید با چهره دانشگاهی ایران این‌گونه برخورد شود؟ مردم هم با این مشکل درگیرند و باید حل شود. بعد از سخنان من رییس‌جمهور وعده داد تا از طریق دکتر ظریف ماجرای توهین سفارتخانه آلمان به شهروندان ایرانی به‌ویژه استادان دانشگاهی را پیگیری کند.»



روژهه لات August 5, 2016 02:57 PM

به نظر من بهترین عمل را سفارت ایمان انجام داده است چون انقلاب فرهنگی یعنی دانشگاه را اسلامی کردن وبسیجی بیرون دادن است چون واقعا با این عن قلابشان آخوندها همه جا را مثل خودشان بی ریخت بی فرهنگ بیسواد و دزد و فاسد کرده اند اجازه ندادن به این عده ارازل و اوباش حکومت در لفافه استاد دانشگاه بهترین کار انجام شده را کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: