آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 مرداد ماه 1395 = 03-08 2016

اخبار تکمیلی/ ۲۵ زندانی اهل سنت اعدام شدند‎

صبح روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد، حداقل ۲۵ زندانی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده‌اند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، درپی حمله روز دوشنبه گارد ویژه سیاهپوش زندان تعداد ۳۶ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام که در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شدند با دستبند-پابند و چشم بند و تحت تدابیر شدید امنیتی به سلول انفرادی منتقل شدند. طبق آخرین گزارش حکم ۲۵ تن از این زندانیان دیروز اجرا شده است.

طیق آخرین گزارشات رسیده به "کانون مدافعان حقوق بشر کردستان"، اسامی این ۲۵ تن عبارت: از ماموستا «کاوه ویسی ، طالب ملکی ، بهروز شاه نظری ، کاوه شریفی، آرش شریفی ، کیوان مومنی فر ، وریا قادری ، عالم برماشتی ، بهمن رحیمی ، مختار رحیمی ، یاور رحیمی ، شاهو ابراهیمی، امیدپیوند، آدریس نعمتی ، احمد نصیری ، فرزاد هنرجو، امجدصالحی ، محمد غریبی ریال شهرام احمدی ، کیوان کریمی ، امید محمودی ، پوریا محمدی به همراه حکمت عراقی ، حمزه عراقی و علی عراقی» که همگی در سحرگاه روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در زندان رجایی شهر اعدام شده اند.

خانواده های تنی چند از زندانیان طی گفتگویی با «کانون» از روئیت اجساد اعدام شدگان در پزشکی قانونی کهریزک خبردادند.

این درحالیست که نیروهای امنیتی اجازه ندادند که خانواده های اعدام شدگان اجساد فرزندان خود را ببیند. و نیروهای امنیتی، لباس شخصی ها و نقاب داران ، زندانیان اعدام شده را تحت شدید ترین شرایط امنیتی در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا به خاک سپردند و مانع از نزدیک شدن خانواده ها به اجساد شدند.

همچنین دیروز دادگستری کُردستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که تعدادی از اعضای گروه "توحید و جهاد" به جرم کشتن ۲۱ تن از پرسنل نظامی ایران اعلام کرده اند.

دادگستری کُردستان بدون اشاره به شمار زندانیانی که اعدام شده اند مدعی شده است که اعدام این زندانیان در پی "اتمام مراحل قضایی و تکمیل تحقیقات پرونده و رفع ایرادات و حفظ و رعایت کامل حقوق دفاعی و استفاده آنان از و کلای متعدد" صورت گرفته است.

دادگستری کُردستان در حالی زندانیان اعدام شده دیروز را عاملان ترور ملا محمد شیخ الاسلام و برهان عالی و محیط بانان سنندج معرفی کرده است که اسفند ماه ۱۳۹۳ شش تن دیگر از زندانیان عقیدتی کُرد به نام های "جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، هادی حسینی، کمال ملایی، صدیق محمدی و حامد احمدی" را با همین اتهام اعدام کرده بوند.



ارسلان August 3, 2016 08:27 PM

اين اعدامها يك واكنش ديوانه وار و بزدلانه از سوي خامنه اي در مقابل نزديكي اخير كشورهاي سني مذهب خاورميانه به شوراي ملي مقاومت ايران مي باشد كه نمونه بارز آن، شركت شاهزاده تركي فيصل در گردهمايي ساليانه اين شورا در پاريس بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: