آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 تیر ماه 1395 = 15-07 2016

نخستین بیانیه ارتش ترکیه از تلویزیون پخش شد

نخستین بیانیه ارتش ترکیه پس از کودتا در تلویزیون دولتی: دولت اردوغان سرنگون شد

یکی از مجریان شبکه تلویزیونی دولتی ترکیه (تی آر تی) نخستین بیانیه ارتش این کشور را پس از کودتا علیه دولت اردوغان خواند که در آن بر برقراری صلح در داخل و خارج کشور تاکید شده است.

ارتش ترکیه در بیانیه خود بر پایبندی به پیمان ها و معاهده های بین المللی تاکید کرده و از سرنگونی دولت اردوغان خبر داد.

در بیانیه ارتش ترکیه همچنین تاکید شده که هدف از کودتا بازگرداندن اعتبار و حیثیت این کشور بوده و در آن اعلام شد که در سریع ترین زمان ممکن قانون اساسی جدید تدوین خواهد شد.

ارتش ترکیه در بیانیه خود همچنین دلیل کودتا را نقض قانون اساسی و نادیده گرفتن دمکراسی برشمرده و بر بازخواست تمامی عاملان این مسئله تاکید کرد.



لامذهب تبریزی July 15, 2016 11:35 PM

آفرین بر ارتش غیرتمند ترکیه

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش July 16, 2016 02:33 AM

ايکاش ما هم مثل ترکيه در ايران يک ارتش غيرتمند و مردم سالار و سکولار داشتيم! که ميتوانست بعد از گذشت سى و هشت سال از اين انقلاب شوم! بالاخره ايران عزيز ما رااز دست اين حکومت ج ا داعشى! و ضد مردمى! نجات دهد! و در مقابل حکومت آخوندى کودتا نمايد! و آنها را سرنگون کرده و بزير بکشد! اما متاسفانه نه تنها سرداران سر سپرده! ارتش يکجو! غيرت ملى در وجودشان وجود ندارد! بلکه با همکارى هم رديفان خود يعنى سرداران مزدور سپاه پاسدارن که خود دو چندان سر سپرده تر به آخوند خامنه اى ميباشند! بخاطر منافع مالى خود! به کار هاى قاچاق و چپاول و دزدى پولهاى بيت المال ايران مشغولند! کوروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: