آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 تیر ماه 1395 = 13-07 2016

شرایط بحرانی؛ طلاسازن داخلی در آستانه ورشکستگی

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و سنگهای قیمتی ایران اعلام کرد: به دلیل افزایش در حال حاضر تولید طلا و جواهر در کشور 80 درصد کاهش یافته است.

عبدالله محمدولی در گفت و گو با تجارت نیوز در خصوص وضعیت تولیدکنندگان طلا و جواهر اظهار کرد: تولید کنندگان در حال حاضر تقریباً هیچ فعالیتی ندارند و در شرایط بحرانی و رکود شدید به سر می برند.
وی افزود: طلاسازها در سال ۹۲ کل ۱۲ ماه سال را کار می‌کردند اما از ابتدای سال ۹۵ تولیدکنندگان صرفا از جیب خود هزینه می‌کنند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران افزود: زمانی ما تولید و صادرات داشتیم اما در حال حاضر نه تنها دیگر تولید نداریم بلکه، کاملاً مصرف‌گرا شده‌ایم و کالای خارجی مصرف می‌کنیم.
وی اظهارداشت: در سال 92 صادرات طلا و جواهر ما 200 میلیون دلار بود اما در حال حاضر این مبلغ به صفر رسیده است.
محمد ولی گفت : قاچاق تأثیر مخربی بر تولید گذاشته است و در این شرایط بیکاری شدید در تولیدکنندگان طلا و جواهر موج می زند.
وی در ادامه به موضوع کاهش دریافت مالیات گ اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند در این امر تاثیر گذار باشد به طوریکه کسی که قانونی طلا وارد می‌کند، باید 4 درصد مالیات و 9 درصد ارزش افزوده بدهد اما کسی که قاچاق می‌کند در واقع 13 درصد معافیت دارد.
محمد ولی با اشاره به واردات طلا از کشورها گفت: از کشورهایی مثل تایلند، هنک کنگ و ایتالیا شاهد واردات طلا هستیم اما بخش عمده آن از کشور ترکیه صورت می گیرد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران بیان داشت: اقداماتی به تازگی برای توسعه صادرات در این بخش صورت گرفته است که امیدورایم با اجرای آن شاهد خروج طلا از فهرست كالاهای قاچاق در كشور باشیم.
وی یادآور شد: تولیدات داخل نیازمند این است که دستگاه‌های داخلی بیش از پیش به ما کمک کنند زیرا با وضعیت کنونی، طلاسازان ما امیدی به آینده ندارند.
عبداله ولی در پایان ضمن تشکراز زحمات دستگاه‌های مسئول گفت: انتظار داریم با موضوع قاچاق طلا و جواهرات به کشور بصورت جدی و ریشه ای برخورد شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: