آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 خرداد ماه 1395 = 06-06 2016

هزینه استحمام در گرمابه های تهران 30 برابر شد

رئیس اتحادیه گرمابه داران تهران گفت: از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها،میزان مراجعه دهک های پایین اجتماع به گرمابه ها،از هفته ای دو بار به هفته ای یک بارکاهش یافته است.
مهدی سجادی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با بیان اینکه از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها هزینه استحمام در گرمابه ها 30 برابر افزایش یافته است،گفت:بیشتر مشتریان گرمابه ها در تهران کارگران فصلی ،ساختمانی ،شهرداری و افراد دهک های پایین اجتماع است که در خانه یا محل اقامتشان حمام ندارند.
وی افزود:از سال 89 به این طرف که قیمت آب،برق و گاز بشدت افزایش یافته تعداد مشتریان گرمابه ها 50 درصد کمتر شده و به طور میانگین بیشتر مشتریها بجای دوبار، یکبار در هفته برای استحمام به این واحدها مراجعه می کنند.
سجادی با اشاره به اینکه قبل از اجرای هدفمندی یارانه نرخ حمام نمره(حمام خصوصی) برای یکساعت،1300 تومان بود،اظهار داشت:در حال حاضر با 30 برابر شدن هزینه آب،برق و گاز،قیمت یک ساعت حمام نمره 8 هزار تومان است.
وی ادامه داد: قبل از هدفمندی یارانه قیمت هر متر مکعب آب 25 تومان و هر متر مکعب گاز 7 تومان بود که هم اکنون نرخ هر متر مکعب آب 600 تومان و گاز 70 تومان محاسبه می شود.
به گفته رئیس اتحادیه گرمابه داران تعداد گرمابه ها در تهران پس از اجرای هدفمندی یارانه 2500 واحد فعال به 120 واحد رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه گرمابه ها در تهران مورد استفاده پایین ترین دهک های اجتماعی در کشور است،تصریح کرد در سال 9 طبق مصوبه دولت وقت،قرار بود که نرخ آب و برق و گاز گرمابه ها به دلیل اهمیت آن در تامین بهداشت اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه همانند اماکن مذهبی محاسبه شود که متاسفانه این مصوبه تاکنون به هیچ وجه اجرایی نشده و علت اجرا نشدن آن مشخص نیست.
سجادی با استناد به مصوبه سال 90 دولت احمدی نژاد ،از مسئولین فعلی خواست نسبت به سرپاماندن واحدهای گرمابه در تهران و یا نقاط دیگر توجه بیشتری داشته باشند چراکه این واحدها تامین کننده نیاز بهداشتی طیف زیادی از ضعیفترین اقشار جامعه است.
وی ادامه داد: متاسفانه روند افزایش قیمت حاملهای انرژی به گونه ای در حال وقوع است که بنده به عنوان رئیس اتحادیه از یک سو توسط اعضای اتحادیه برای بالابردن قیمت ها و از طرف دیگر از سوی مشتریان کم درآمد تحت فشار هستم.
به گفته سجادی هزینه های گرمابه ها به قدری افزایش یافته که فعال ماندن آنها بدون بالابردن قیمت های فعلی دیگر توجیه اقتصادی نداردو این در حالی است که بیشتر مشتریان کم درآمد گرمابه توان پرداخت وجه یاد شده را برای هفته ای دو باراستحمام ندارند و از این رو تعداد دفعات مراجعه خود به واحدها را به یکبار در هفته و گاهی دو هفته یکبار کاهش دادند.



فريبرز June 6, 2016 10:49 AM

به سران جمهورى اسلامى پيشنهاد مى كنم كه بالاى درب گرمابه ها بجاى "النظافت من الايمان" بنويسند: "الكثافت من الايمان"!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: