آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 اردیبهشت ماه 1395 = 12-05 2016

قصاص چشم با اسید؛ شماره حساب برای کمک مردمی

به این زندانی ۳۱ ساله اطلاع داده شده است روز سه شنبه هفته آینده حکم کور کردن چشم دومش با اسید اجرا خواهد شد.

حکم قصاص چشم دوم مجتبی یساولی (ساحلی) سه شنبه هفته آینده در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا خواهد شد. قصاص چشم اول وی نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران بود که در سال ۹۳ اجرا شد. به متهم مهلت داده شده است دیه و هزینه درمان قربانی اسید پاشی را پرداخت کند تا حکم قصاص چشم دیگرش اجرا نشود. شماره حساب خانواده وی برای پرداخت دیه و جلب رضایت شاکی در ادامه می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قصاص نابیناکردن چشم دوم با اسید مجتبی یساولی (ساحلی) که در سال ۸۸ با اسید پاشی فرد دیگری را نابینا کرده بود، هفته آینده در زندان رجایی شهر کرج اجرا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده یساولی در تماس با هرانا تاریخ دقیق اجرای حکم قصاص دوم چشم مجتبی یساولی را سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ذکر کرد.

شماره حساب خانواده وی (خواهر) جهت کمک های مردمی و نجات وی از قصاص دومین چشمش با اسید:

۶۰۳۷۹۹۱۸۲۵۲۶۹۵۹۴
مریم یساولی (خواهر مجتبی یساولی)
بانک ملی ایران

هرانا پیشتر گزارش کرده بود، قصاص نابیناکردن چشم اول مجتبی یساولی زندانی زندان رجایی با اسید در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۳ پس از پنج سال با تایید حکم در دادستانی تهران با حضور قاضی محمد شهریاری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی، مسئولان زندان و پزشکی قانونی و جمعی از پزشکان متخصص اجرا شد و به متهم مهلت داده شد دیه و هزینه درمان قربانی اسید پاشی را پرداخت کند تا حکم قصاص چشم دیگر اجرا نشود.

مجتبی یساولی (ساحلی) ۳۱ ساله، درحال حاضر در اندرزگاه ۲ سالن ۴ دارالقران در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شود. به وی اطلاع داده شده است روز سه شنبه هفته آتی حکم کور کردن چشم دومش اجرا خواهد شد.



فدا May 12, 2016 08:26 PM

کاری با احکام نداریم ولی یاید این افراد بفهمند این کارشان نتیجه اش همین میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


giti May 12, 2016 09:51 PM

خاک بر سر این حکومت مجازاتش هم مثل خودش غیر عادی است اگر زمان محمد پیغمبر اسلام زندگی میکنید پس غلط میکنید و شکر میخورید که بنز سوار میشد و دلار و یورو تو حسابی بانکیتان هم میکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامی May 12, 2016 11:40 PM

ننگ بر آن پزشکان متخصص مزدور که این کار را انجام دادند پس سوگند پزشکان شد کشک!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ali May 13, 2016 10:03 AM

من هم مخالف این نوع مجازات هستم ولی‌ چرا کسی‌ در مورد قربانی صحبت نمیکنه اگر خود شما یا یکی‌ از عزیزانتان قربانی این جنایت شده بود چه مجازاتی را در نظر میگرفتید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: