آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 اردیبهشت ماه 1395 = 24-04 2016

خصوصی سازی منجر به اخراج کارگران شده

خبرگزاری هرانا ـ دبیر اجرایی خانه کار و کارگر مازندران با انتقاد از روند اجرای نامناسب خصوصی‌سازی در استان گفت که این امر سبب تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج بسیاری از کارگران شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به قنل از مهر، نصرالله دریابیگی شمار اعضای عضو خانه کارگر استان را ۷۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: “۱۰۰ هزار بازنشسته نیز در این خانه عضویت دارند”.

وی بابیان اشاره به مشکلات فراروی قشر کار و کارگر ادامه داد: “متأسفانه صدای کارگر شنیده نمی‌شود و بیش از ۹۵ درصد از کارگران استان از قشر تحصیلکرده هستند که در شرکت‌های خدماتی، شهرداری‌ها و مراکز دولتی امنیت شغلی ندارند”.

وی نبود امنیت شغلی را منجر به بروز مشکلاتی نظیر طلاق، مشکلات اجتماعی و غیره شده، گفت: “از دولت می‌خواهیم تا نسبت به اصلاح قانون کار برنامه‌ریزی کند تا امنیت شغلی کارگران حفظ شود”.

دریابیگی بابیان اینکه عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت ممکن نیست، افزود: “باید زحمات مسئولان منجر به رعایت عدالت و امنیت شغلی کارگران شود”.

دبیرخانه کار و کارگر مازندران با عنوان اینکه خصوصی‌سازی در مازندران به‌درستی اجرانشده است، یادآور شد: “متأسفانه برخی قراردادها در کارخانه‌ها و شرکت‌های استان با کارگران یک‌ماهه است و این امر امنیت شغلی را از بین می‌برد”.

وی بابیان اینکه جریان خصوصی‌سازی سبب تعطیلی کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و اخراج کارگران شده، افزود: “زغال‌سنگ البرز مرکزی، شکوفه و روغن نباتی بابل ازجمله واحدهایی است که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند”.

دریابیگی یادآور شد: “در هفته کارگر ضمن اینکه باید مشکلات معیشتی قشر کارگر بررسی شود باید برای رفع مشکل تورم و رکود نیز چاره‌اندیشی شود زیرا زمانی از رکود خارج می‌شویم که مشکلات کارگران حل شود و ازنظر معیشتی و درمان دغدغه‌ای نداشته باشند”.

وی با بیان اینکه پنج بیمارستان تامین اجتماعی در استان وجود دارد تصریح کرد: “این بیمارستان ها باید مختص درمان کارگران باشد ولی اکنون کارگران علاوه بر اینکه برای درمان از جیب هزینه می کنند بلکه سوبسید درمان سایر اقشار ملت را می پردازند”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: