آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 31 فروردین ماه 1395 = 19-04 2016

اساتید دانشگاه خاتم‌الانبیاء بهبهان تحصن کردند

بیش از ۷۰ درصد از اساتید دانشگاه صنعتی بهبهان که زیر نظر وزارت علوم قرار دارد پس از آنکه ساعت ۳.۳۰ عصر امروز به آنها اعلام شد به دلیل مشکلات اداری امسال حقوقی به آنها پرداخت نخواهد شد، در ساختمان مرکزی دانشگاه تحصن کردند.

به گزارش نسیم آنلاین ، بیش از 70 درصد از اساتید دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان که زیر نظر وزارت علوم است در ساختمان مرکزی دانشگاه تحصن کرده‌اند.

یکی از این اساتید به خبرنگار «نسیم آنلاین»، گفت: این اساتید پس از آنکه در ساعت 3.30 بعد از ظهر امروز به آنها اعلام شده امسال حقوق دریافت نخواهند کرد دست به اعتصاب زده‌اند.

این استاد دانشگاه بهبهان در خصوص دلیل تحصن امشب اظهار داشت: در حالی که اساتید دانشگاه بهبهان سالیان متمادی است که عضو هیات علمی هستند و حقوق دریافت می‌کرده‌اند، اکنون ریاست دانشگاه به بهانه‌های مختلف به آنها اعلام کرده است که تعدادی از آنها به دلیل نداشتن شرایط لازم مانند شماره پست سازمانی، شماره مستخدمی یا مجوز هیات امنا در سال آینده از گرفتن حقوق محروم هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر حقوق اساتید امشب به خزانه اعلام نشود، اساتید به مدت یک سال از دریافت حقوق محروم خواهند بود.

این استاد دانشگاه بهبهان با اشاره به اینکه همه این اساتید از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه تهران هستند گفت: حتی در میان آنها رتبه یک‌های دانشگاه تهران نیز هستند که اکنون به آنها اعلام شده است تا یک سال حقوق دریافت نمی‌کنند و در سال 95 با مشکل دریافت حقوق مواجه می‌شوند.

این استاد دانشگاه بهبهان با تاکید براینکه این تجمع تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت گفت: از فرمانداری، اداره اطلاعات شهرستان و همینطور رئیس دانشگاه درخواست شده با حضور در محل تحصن به مشکل آنها رسیدگی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه طبیعتا وظیفه استاد نبوده که شماره پست سازمانی و شماره مستخدمی بگیرد گفت: هر دفعه دانشگاه از وزارت علوم سهمیه دارد که برای 15-20 نفر شماره پست سازمانی یا مستخدمی بگیرد و این موضوعات وظیفه دانشگاه است نه اساتید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه بهبهان حدود 80 استاد دارد گفت: حدود 60 نفر از آنها در محل تحصن حاضر شده‌اند و این در حالی است که این اساتید همه پیش از این حقوق خود را دریافت می‌کردند اما امروز با ابلاغ عدم دریافت حقوق برای سال آینده روبرو شده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: