آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 فروردین ماه 1395 = 17-04 2016

شرط عربستان برای حجاج جمهوری اسلامی

شبکه خبری "الجزیره" به نقل از سخنگو و مشاور وزارت حج عربستان اعلام کرد، «بندر حجار»، وزیر حج این کشور روز پنج‌شنبه در دیدار با هیات جمهوری اسلامی شرطی را تعیین کرده است که بر اساس آن، چنانچه توزیع نشریات و یا مجلات خاصِ بعثه رهبری درباره چگونگی اجرای مناسک حج با موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان انجام نشود، محدودیت‌هايی علیه آنها در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیر حج عربستان در دیدار با همتای ایرانی خود همچنین بر ممنوعیت تجمعات و سر دادن شعار و بالابردن صدا هنگام دعا خواندن در حین مراسم حج تاکید کرده است.

وزارت حج عربستان درحالی اقدام به تعیین برخی شرط و شروط برای پذیرش حجاج ایرانی کرده است که انتظار می‌رفت با توجه به حوادث ناگوار و بی‌سابقه در موسم حج گذشته و کشته شدن صدها زائر ایرانی در مراسم رمی جمرات، مسئولان حج کشورمان شرط‌هایی با هدف تأمین امنیت حجاج برای سعودی‌ها در نظر بگیرند.

اگرچه برخی از این محدودیت‌ها مانند برگزاری دعای کمیل و برائت از مشرکین در سال‌های گذشته نیز برای حجاج ایرانی در نظر گفته می‌شد‌، اما به نظر می‌رسد طرف سعودی امسال حساسیت‌های بیشتری را در این رابطه اعمال کرده است.



اردلان April 18, 2016 08:29 AM

بنظر من مقصر اصلی خود مردم هستند که هم جان و ناموس خودشون رو به خطر بندازند و پولهای بی زبونشونو ببرند تو عربستان خرج کنند که چی بشه؟ همه جای دنیا خانه خدا ست کی گفته مکه خانه اصلی خداست؟ اونایی معتقد به اسلام شیعه هستند میتونند برند مشهد زیارت امام رضا یا شاه چراغ شیرازو یا قم چه فرقی میتونه داشته باشه با کعبه تو عربستان مردم اینا بدونند که هم رژیم ایران و عربستان کوچکترین ارزشی برای جون حجاج ایرانی قائل نیستند عاقلانه ترین و بهترین جواب مردم به این دو حکومت فقط نرفتن به مکه میتونه باشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: