آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 فروردین ماه 1395 = 15-04 2016

انگلیس در اتحادیه اروپا می ماند یا نمی ماند؟

تبلیغات برای همه پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از امروز به طور رسمی آغاز می شود. رییس جمهور آمریکا برای گفتگو با مقامات انگلیس برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به لندن می رود.

به گزارش فرانس 24، طبق نظرسنجی که روز گذشته روزنامه تایمز منتشر کرد هم اکنون پاسخ مثبت و منفی با یکدیگر برابرند. هفده درصد مردم نیز اعلام کرده اند هنوز در این باره تصمیمی نگرفته اند.

مردم انگلیس ده هفته دیگر درباره آینده کشورشان تصمیم گیری خواهند کرد. این نخستین همه پرسی در مورد عضویت در اتحادیه اروپا در چهل و یک سال گذشته در انگلیس است. مخالفان و موافقان عضویت در اتحادیه اروپا ده هفته زمان دارند تا افرادی را که مردد هستند به نفع خود متقاعد کنند.

جرمی کوربن رهبر حزب کارگر می گوید اکثریت اعضای حزب کارگر خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند. آنها می گویند: ما معتقدیم ماندن در اتحادیه اروپا شانس مقابله با چالش هایی را به ما می دهد که در قرن بیست و یکم در انتظار ماست.

فاکتور پرونده پاناما

افشای اطلاعات جدید در مورد مشارکت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در شرکتی فراساحلی در پاناما، حامیان ماندن در اتحادیه اروپا را تا اندازه ای تضعیف کرده است.

این مسئله موجب بروز اختلاف در حزب کارگر نیز شده است.

بوریس جانسون شهردار محبوب لندن برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تبلیغ می کند.

رییس جمهوری آمریکا طی چند روز آینده برای گفتگو با مقامات انگلیس برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به لندن می رود.

در شرایط کنونی میزان مشارکت در همه پرسی عامل تعیین کننده خواهد بود.



فريبرز April 15, 2016 09:44 AM

اين انگليسيهاى چشم چپ لازم است يك كار راست بكنند و آن اينكه شرّ خود را از اروپا كم كنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: