آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 فروردین ماه 1395 = 17-04 2016

قتل دومین ستایش 6 ساله، این بار در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: قاتل یک دختربچه شش ساله نی‌ریزی در کمتر از 12 ساعت دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی افزود: در پی اعلام فقدان دختر بچه شش ساله‌ای به نام "ستایش" در یکی از روستاهای اطراف شهرستان نی‌ریز، ماموران پلیس تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دختر بچه مفقود شده مقداری زیورآلات طلا در زمان مفقود شدن به همراه داشته، ماموران با استعلام از طلافروشی‌ها متوجه شدند فردی پس از مراجعه به یکی از طلا فروشی‌ها اقدام به فروش دو عدد گوشواره به مبلغ دو میلیون و 550 هزار ریال کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس، ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، این فرد که مردی 43 ساله بود در کمتر از 12 ساعت پس از وقوع جرم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از روستاهای اطراف شهرستان نی‌ریز دستگیر شد.

گودرزی گفت: این فرد پس از اعتراف به قتل دختربچه شش ساله، انگیزه کارخود را سرقت زیورآلات طلای وی عنوان کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: متهم همسایه خانواده مقتول بوده و هنگام مراجعه وی از مهدکودک، دختربچه را ربوده و بعد از انتقال به کوه‌های اطراف وی را به قتل رسانده و در همان مکان دفن کرده است.


واکنش‌ها به تجاوز ستایش افغانی در ورامین

یک نماینده پارلمان افغانستان، به تجاوز و قتل «ستایش»، دختر شش ساله ی افغانستانی در ورامین واکنش نشان داد و از سکوت رسانه ها در ایران انتقاد کرد و گفت: سیاست حاکم بر رسانه های ایران و نفرت پراکنی علیه مهاجران در وقوع چنین جنایت ها و این چنین سرافکندگی ها نقش بسیار دارد.

به گزارش انصاف نیوز، از روزهای پایانی هفته ی گذشته که خبر تجاوز و سپس قتل فجیع «ستایش» دختر ۶ ساله ی افغان در ورامین در جنوب تهران برای اولین بار در شبکه های اجتماعی پیچید، موجی از واکنش افغان ها در شبکه های اجتماعی شکل گرفته از جمله کمپینی به عنوان «من ستایش هستم» در فیسبوک تشکیل شده و به سرعت آمار بازدید آن بالا رفته است.

در تازه ترین واکنش، «احمد بهزاد»، نماینده ی هرات در پارلمان افغانستان در یادداشتی «برای ستایش» نوشت: «خبر جنایت تکاندهنده در ورامین ایران قلب هر انسانی را به درد می آورد. کودکی آواره طعمه گرگ صفتی آدمخوار شده است. جنایت جنایت است؛ فرقی نمی کند که مرتکب آن دارای چه ملیتی باشد؛ اما آنچه در این میان آزاردهنده است رویه ی متفاوت و آپارتاید گونه ی رسانه های جامعه ی میزبان است. اگر قضیه به گونه ی معکوس رخ می داد؛ یعنی جانی هویت قربانی را می داشت، آیا پیامدهای چنین جنایتی همین سکوت و بی پروایی بود؟

با تمام تلخی و اندوهی که این جنایت بر جامعه ی ما و به ویژه بر آنانی که طعم آزار دهنده ی آوارگی را چشیده اند تحمیل کرده است، ما به درستی می دانیم حساب جانی و جنایتکار از جامعه ای که او به آن منسوب است جداست. جنایت باید محکوم شود و جنایتکار باید مجازات شود.

در این میان سکوت جامعه ی میزبان در برابر چنین جنایت ضد انسانی توجیه پذیر نیست. جامعه ای که جانی به آن منسوب است باید بپذیرد که سیاست حاکم بر رسانه های آن و نفرت پراکنی علیه مهاجران در وقوع چنین جنایت ها و این چنین سرافکندگی ها نقش بسیار دارد.

در جهان امروز باید به انسان بودن جدا از تعلقات ملیتی، نژادی، فرهنگی و دینی حرمت نهاد؛ چیزی که جامعه ی میزبان مهاجران در ایران شدیدا به آن نیازمند است. باشد که ستایش های دیگر در پناه ارزش نهادن ما به انسانیت، مصونیت یابند».

انتقاد روزنامه نگار افغان از سکوت رسانه ها در ایران

سید جمال الدین سجادی، روزنامه نگار افغان نیز در این باره در یادداشتی نوشت: تصور کنید که اتفاق برعکس بود، یعنی می نوشتند که «یک مرد افغان پس ازتجاوز به دختر شش ساله ایرانی، او را کشت و در وان اسید انداخت!». اگر این اتفاق می افتاد، حتما تا الان تمام رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و دیجیتال، این خبر را با شدت و تاکید منتشر می کردند.

اما حالا مقتول یک دختر شش ساله مهاجر افغانستانی است و همه سکوت کرده اند. آنها که سکوت کرده اند و به خاطر وجه المصالحات، واقعیت را «سانسور» می کنند، آنها که همیشه دم از فعالیت برای مهاجرین می زنند و امروز زبانشان لال شده و در پستوهای خود خزیده اند، آنها که می ترسند برای دفاع از مظلوم کارتشان قیچی شوند، آنها این ننگ را می پذیرند که سکوت کنند و با چهره ای حق به جانب بگویند: نباید احساساتی عمل کنیم و کار را خرابتر از اینکه هست بکنیم!

ماجرای تلخ ‏«ستایش»‬ یک طرف و سکوت ننگین رسانه ها یک طرف.

چند روز پیش استادمان می گفت: در خبرنگاری اگر رسالت انسانی خود و اخلاقیات را فدای وجه المصالحات کردی، اگر واقعیت را پوشاندی و از کنارش به سادگی گذشتی، تو دیگر نه تنها خبرنگار نیستی، بلکه انسانیت خودت را زیر سوال برده ای. ما قبل از اینکه خبرنگار باشیم، قبل از اینکه هر چیز دیگری باشیم، انسانیم… اگر همین ماجرا برعکس اتفاق می افتاد وضعیت چگونه بود؟

من بارها و بارها در رسانه های ایران دیده ام، به چشم سر دیده ام که جرم ناکرده را به پای یک افغانی از همه جا بی خبر نوشته اند، این باعث شده تا ذهنیت مردم ایران نسبت به یک مهاجر افغانستانی این شود که امروز می بینیم، اما آیا این رواست که این واقعیت را سانسور کنیم و همه چیز را به باد فراموشی بسپاریم؟

هر ایرانی با وجدان با شنیدن این خبر ممکن است با خود به فکر فرو رود، اندیشه کند که «جرم شخصی است و ربطی به ملتها ندارد»، همین کافی است تا ذهنیت تعداد کثیری از مردم ایران عوض شود و بدانند همانگونه که یک مجرم افغانستانی می تواند مرتکب قتل شود، همانقدر هم یک ایرانی می تواند سنگدل باشد، اما این ربطی به ملیت او ندارد.

من دوستان ایرانی زیادی دارم که در شب و روز گذشته با من همدردی کرده اند و با شرمندگی این فاجعه را تسلیت گفته اند. این فاجعه قلب هر انسان آزاده ای را می آزارد و انسانی که بتواند این فاجعه را ببیند و سکوت کند، انسانیت خود را زیر سوال برده است.



شری April 15, 2016 12:54 AM

وقتی که سران و گرداندگان یک مملکت دزد و قاتل و تجاوزگر هستند، و در جامعه بجزء خشونت و نامردمی و محدودیت، راه و روش و آموزش درستی وجود ندارد، از مردم عادی و بخصوص نوجوان و جوانان چه توقعی می توان داشت متاسفانه والدین هم در اینچنین جنایات و هرزه کاری مقصر هستند چون خود آگاه نیستند فرزندان را آگاهی نمی دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار April 15, 2016 09:23 AM

وقتی‌ اصول اولیه انسانی‌ و انسانیت و غرور و افتخار و در اصل هویت را یک ملت واگذار می‌‌کند و از دست می‌‌دهد نتیجه فقط فاجعه پشت فاجعه است ارمغان یک رژیم هیچ برای این ملت فقط و سرانجام همان هیچ است ملتی را که حاضر نباشد آینده خود را از این گرداب هیچ‌ها نجات دهد فقط یک فاجعه بزرگ در ابعاد بسیار گسترده می‌‌تواند به خود بیاورد زمانی‌ که یهودیها با فجایع زمان هیتلر روبرو شدند به خود آمدند و یکپارچه شدند * مردم ایران نیز روزی به خود خواهند آمد * وای از آن روز

گزارش یا اعتراض به این نظر


احمد April 15, 2016 09:35 AM

با درود به همه با شری کاملن موافقم و نظرم دقیقا نظر شری عزیز هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش April 15, 2016 12:06 PM

متاسفانه جمهوری اسلامی ظرف ۳۷ سال گذشته توانسته خوی وحشی گری و آدمخواری وسادیسمی ودزدی خودش را در جامعه نهادینه کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Kayvan April 15, 2016 12:49 PM

اين نوع حادثه ها در همه جوامع وجود دارد بيخودى قضاوت نكنيد

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام April 15, 2016 01:23 PM

بادرود: و بادرود بیکران به شما دوستان ارجمندمان چون شری و نسل بیدار همچنین جناب احمد مضاف بر اظهارات بر حق این عزیزان یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزارهایی که میتوان با آن انواع بیماریهای اجتماعی را ابتدا شناسایی وسپس جلوی نفوذ آن را به جامعه گرفت درست همانند عملکرد نقش گلوبولهای سفید بدن که وظیفه آنان شناسایی و سرکوب بسیاری از ویروسها یا میکروبهای متجاوز به بدن به عهده آنان است * نظام آموزشی و پرورشی مناسب و کار آمد هم به مانند وزارت آموزش و پرورش دوران پهلوی؛ میتواند هر جامعه ای را برای پیشگیری بر رخنه پزیری بسیاری از معضلات اجتماعی بیمه گرداند بدینگونه که ابتدا کودکان و نوجوانان را باکمک خانواده ها و مسئولین از وجود خطرات پیش روی آنان را آگاه و ایمن سازی نموده و سپس بدنبال چاره سازی برآید شوربختانه پس از اشغال ایران توسط تروریستهای اسلامی به رهبری خمینی با کمک آمریکا و دیگر قدرتهای برتر جهانی در ایران به سال 1357 پس از تیرباران رنده یادانی چون تمامی افسران شایسته مردمی و میهن پرست ارتشی، زنده یاد نخست وزیر هویدا و روان شاد خانم فرخ رو پارسا وزیر اسبق شایسته آموزش و پرورش دوران شاهنشاهی بدست جنایتکاران چون صادق خلخالی و دیگران در نهایت اهریمنیان توانستند سبب ویرانگی کامل میهن عزیزمان را فراهم آورده و با تغییر شیوه های کاملا درست آموزشی کشور بتوانند یکی از مهمترین و حساسترین مراکز پالایش انواع بیماریهای بسیار خطرناک اجتماعی در دست گرفته و در سدد به انحراف کشاندن و دگرگونی قوانین مترقی وزارت آموزش و پرورش دوران شاهنشاهی برآمده و سپس با جایگزینی قوانین قرون وسطائی و ایجاد جوی جهنمی در این نهاد بسیار مهم توانستند به عمد جامعه ایران را آلوده به ناهنجاریهایی تراژیک گونه اجتماعی اینچنین دهشتناک و غمبار نمایند با درود و سپاس فراوان از شما گردانندگان میهن پرست و ارجمند، این سایت * ایران پرس نیوز*  برفراز باد پرچم شیروخورشید نشان بر بام میهن، پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


یونس April 16, 2016 06:10 PM

به قولی ننگ و نفرین بر تو نا مرد که در هر شرایط و سنی که باشی مرگ و شکنجه و اعدام برای این جنایت هولناک تو کم است چگونه توانستی باین دختر بچه نازنین این نو گل باغ زندگی چنین کنی که اشک به چشمان و عرق شرم بر جبین هر ایرانی نشانده ای و ننگ بر این رژیم منفور و مطبوعات وابسته اش و سکوتشان در پوشش دادن اخبار این جنایت هولناک حالا ببینیم ملت می یان از ایرانیا بد بگن یا فقط زمانیکه یه افغانی قتل می کنه همه پیداشون میشه و همه افغانیا رو با یه چوب می زنن دیگه من رومنمیشه بگویم آدم هستم ! ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Koroush April 16, 2016 08:15 PM

از اسلام ناب محمدى بيش از اين انتظار نميرود،اگر به اخوند بگى ميگويد إمعه اطار همين كار را ميكردند،،اشكال كجا است؟
زمانى كه هر روز هر شب ميهن پرستان به جوخه هاى اعدام ميسپردند و مردم اعتراض كردند خمينى گفت خفه شويد على در يك روز ٧٠٠ تا ٩٠٠ نفر را گردن زد، و اخوندهاى كرواتى كه كثفتر از اخوند اعمامي هستند تكبير ميگفتند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حسین April 18, 2016 06:55 AM

سلام برای مطالعه خبر کامل قتل ستایش در شهرستان نی ریز از شهرهای استان فارس به هفته نامه : نی ریزان فارس مراجعه نمائید سپاس

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو April 18, 2016 09:58 AM

در کشوریکه بیش هفتاد میلیون جمعیت خوشحال و خوشبخت و ثروتمند ودرخانه ها و منازل مجانی حمینی ساز با آب و گاز و برق مجانی زندگی می کنند و در اثر اقتصاد مافوق تصور مدرن خمینی و کارتر و هنری کسینجر با فرمول اقتصاد مال خره ومرگ بر غربی ها و با تقسیم شدن پول فروش نفت بین امت اسلامی و آنهم درکیسه های لاک مهر شده بانک مرکزی که روزانه درب منزلشان تحویل شان داده میشود ازهمه لحاظ در رفاه کامل بسر میبرند و به لطف انتخاب میلیون ها نفریشون از موهبت الهی خمینی و قشونی از آخوندهای عصا کش و دلسوزخدای پیر و علیل اسلام ونکبت چهره های پلید ذاتان عجم نژاد و عجم زاده ریز و درشت به خیال خودشان بهشت دار کره زمین تبدیل شده اند و برایشان نباید قتل دو کودک مسبب چیزی بجز آخ و ناله کردن ظاهری واشک تمساح ریختن ها و رستم بازی ماموران پلیس وجمله پرکن صفحه روزنامه باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: