آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 دی ماه 1394 = 16-01 2016

رد صلاحیت مطهری و تائید صلاحیت رسایی؟

بهارنیوز: در حالي‌كه قرار است تا پايان وقت اداري امروز (شنبه) شوراي نگهبان نتيجه احراز صلاحيت‌هاي كانديداهاي مجلس را به داوطلبان اعلام كند، برخي خبرها حكايت از رد صلاحيت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب و حتي نزديكان به دولت در استانها دارد.

خبرهاي تاييد نشده در اغلب استان‌ها حاكيست كه تمامي و يا درصد بالايي از کاندیداهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند. برخي منابع غيررسمي نیز گفته‌اند: تعداد زيادي از فعالان سياسي كه كانديداي نمايندگي مجلس دهم شده بودند از جمله علی مطهری و مصطفی معین رد صلاحیت شده اند. همچنين گفته مي‌شود تعداد قابل توجهي از نمایندگان فعلی مجلس هم ردصلاحیت شده اند.


شایعه ردصلاحیت مطهری و تائید صلاحیت رسایی

برخی رسانه ها از ردصلاحیت علی مطهری نماینده تهران توسط شورای نگهبان خبر داده اند. همچنین گفته می شود حمید رسایی و مهدی کوچک زاده نیز که پیش از این توسط هیات های اجرایی رد صلاحیت شده بودند، توسط شورای نگهبان تائید شدند.

به گزارش فرارو، برخی اخبار غیر رسمی در شبکه های اجتماعی از رد صلاحیت علی مطهری خبر داده اند. کانال تلگرام روزنامه ایران نیز این خبر را منتشر کرده است و نوشته که رد صلاحیت مطهری با ماجرای شنود از دفترش ارتباط دارد.

همچنین کانال تلگرام روزنامه ایران نوشته است: «خبرهای غیر رسمی حاکی است که صلاحیت سه چهره منسوب به جبهه پایداری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یعنی مهدی کوچک زاده، علیرضا زاکانی و حمید رسایی توسط شورای نگهبان تایید شده است. این در حالی است که پیش از این صلاحیت افراد مذکور در هیات اجرایی رد شده بود.»

شورای نگهبان پیش از این اعلام کرده بود که از امروز نتایج احراز صلاحیت های نامزدهای انتخابات مجلس اعلام می شود.


تنها یک سوم نامزدها تائید صلاحیت شده‌اند

دیگربان: منابع غیررسمی از تائید صلاحیت تنها یک سوم از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیات‌های نظارت شورای نگهبان خبر می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر به نقل از منابع آگاه نوشته «از تعداد باقی مانده، حدود یک سوم ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات اسفند صلاحیتشان احراز شده، یک سوم به طور قطعی صلاحیتشان برای این انتخابات رد شده و یک سوم دیگر نیز تاکنون مشمول عدم احراز شده‌اند.»

تفاوت افرادی که به طور قطع رد صلاحیت شده‌اند با آنهایی که مشمول عدم احراز هستند نیز به این صورت توضیح داده شده است: «احتمال تایید صلاحیت دسته دوم تا زمان آغاز تبلیغات همچنان وجود دارد. این افراد می‌توانند با ارائه اسناد و مدارک و یا معرفی معرف‌های مورد اعتماد دستگاه‌های نظارتی در راستای احراز صلاحیت خود اقدام کنند.»


احراز صلاحیت برای مجلس خبرگان استثناءپذیر نیست

عضو بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس گفت: احراز صلاحیت برای مجلس خبرگان استثناءپذیر نیست و شورای نگهبان در این خصوص طبق قانون عمل می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین یادگاری با اشاره به تلاش برخی جریانات سیاسی برای فشار به شورای نگهبان درخصوص احراز صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان و شورای اسلامی، اظهار داشت: نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افرادی که در فتنه 78 و 88 دست داشتند به مجلس خبرگان و شورای اسلامی راه یابند.

وی افزود: این فتنه‌گران نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و افراد نامطمئنی هستند که در بخشی از پروژه نفوذ دشمن در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز قرار گرفته‌اند.



Joe January 15, 2016 08:27 PM

آقاجان اصلن خودتان یک تعداد اخوند بالای ۹۰ سال که هذیون میگن و اسلام اسلام میکنند را دست چین کنید و احمق ترینشان را بفرستید به طویله مجلس و بگذارید مردم یک روز راحت در منزل داشته باشند بجای رای دادن اجباری

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود راد January 16, 2016 02:22 AM

در همه ممالک قانونمدار نظامیها از دخالت در امور سیاسی نهی شده اند۰ اولا چون اسلحه و ساز و برگ و حقوق ارگانهای نظامی از درآمدهای عمومی پرداخت می شود، متعلق به همه کشور هستند و نمی توانند جهت گیری سیاسی به نفع این یا آن گروه سیاسی انجام دهند۰
مهمتر اینکه چون نظامیها نیرو و اسلحه دارند، اگر نتیجه رای گیری موافق میل و جهت گیری سیاسی شخصی شان نباشد توان آن را دارند که در نتیجه رای گیری دخالت، و حتی کودتا کنند۰ همان که در سال ۸۸ در ایران اتفاق افتاد۰
البته نظامیها نیز چون بقیه مردم می توانند در رای گیری شرکت کنند و نظر سیاسی شخصی خود را از طریق رای ابراز کنند، اما در قالب مقام نظامی دخالت در امور سیاسی برای نظامیان غیرقانونی و جرم است۰ این مقام نظامی نیز تنها به دلیل همین اظهارات قابل پیگرد قانونی است۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش January 17, 2016 12:40 AM

سگ زرد برادر شغاله ، همه اين آشغال ها از يك قماشند ، اصول گراها بد پدر مردم رو در ميارن و اصلاح طلبان هم خوب پدر مردم رو در ميارن ، در هر صورت اين مردم هستند كه باز هم بايد تاوان پس بدن ، مردم در يك صورت ميتوانند نفس بكشند و آنهم بازگشت به هويت ملى و قيام بر عليه رژيم و سقوط ضحاك است تا خداى ناكرده و تا دير نشده به سرنوشت فلسطينيان دچار نشويم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: