آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 آذر ماه 1394 = 11-12 2015

واکنش رژیم ایران به نشست مخالفان سوری

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با نشست معارضه (مخالفان) حکومت سوریه در ریاض مخالفت کرد.

حسین امیرعبداللهیان درباره برگزاری نشست ریاض گفت: ما این نشست را تایید نمی کنیم، سازمان ملل مسئول شناسایی معارضه در مشورت با کشورهاست. از نظر ما فقط و فقط مردم سوریه درباره آینده کشورشان تصمیم خواهند گرفت.

این در حالیست که آمریکا از تشکیل اجلاس اپوزیسیون سوریه در ریاض استقبال کرده است.

پیش تر یک منبع از مخالفان سوری شرکت کننده در کنفرانس ریاض از توافق گروه‌های شورشی با جناح‌های سیاسی برای تشکیل یک حکومت مدنی و دموکرات پس از برکناری اسد خبر داده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رای الیوم، یک منبع سیاسی مخالف سوری که در کنفرانس مخالفان سوریه در ریاض شرکت کرده، اعلام کرد که گروه‌های شورشی شرکت کننده در نشست ریاض با جناح‌های سیاسی برای برپایی حاکمیتی مدنی و دموکرات پس از برکناری بشار اسد از قدرت موافقت کردند.

این منبع اظهار داشت که جناح‌های سیاسی و شورشی سوری که در نشست ریاض شرکت کرده‌اند، با هفت اصل مربوط به آینده سوریه که شامل حفظ تمامیت ارضی سوریه، حفظ حاکمیت ملی آن، تشکیل کشوری مدنی و دموکرات، مبارزه با تروریسم، تکیه بر حاکمیت قانون و حقوق بشر است، موافقت کردند.

این منبع اظهار داشت: مذاکرات بر اساس اصول بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های ژنو 1 انجام گرفت. در این مذاکرات 104 تن از چهره‌های سوری نماینده احزاب و جناح‌های مختلف و چهره‌های سیاسی مستقل شرکت کردند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس ده‌ها چهره سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی به نمایندگی از کشورهای حامی سوریه حضور داشتند.



freedom December 10, 2015 04:08 PM

به امید یک سوریه آزاد و دموکرات ، به کوری چشمه آخونهای جمهوری اسلامی

گزارش یا اعتراض به این نظر


mitra December 10, 2015 05:42 PM

بدون نماینده ویا خود رهبر مسلمونهای دنیا هیچ سندی وهیچ نشستی فابل فبول رهبر بی دست نخواهد بود با هر سندی وگر نه سگهای دهان باز آدم خوارش را که گشنه نگه داشته تا آدمها را پاره کنند امثال نقدی جعفری وبقیه ها که کم نیستنداز همین ساعت برای گرفتن پاچه به جانتا با دهان آلوده مسموم خواهد اتداخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


freedom December 11, 2015 10:06 AM

ای مفت خور به شما چه ربطی داره مشکلات سوریه ، تازه خود شما هم میگید که مساله سوریه به خودشان رابط داره ،پس پاسداران مفت خور چه میکنند در سوریه ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: