آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 آبان ماه 1394 = 30-10 2015

توافق برای شروع روند سیاسی در سوریه

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری پس از نشست وین گفت: امکان باقی ماندن بشار اسد در قدرت وجود ندارد با این حال ما نیازمند گفتگو برای دستیابی به راه حل هستیم.

جان کری همچنین اظهار داشت سیاست آمریکا درباره سوریه تغییر نکرده است و نباید به داعش اجازه داد در سوریه حکومت ایجاد کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان از توافق براي شروع روند سياسي در سوريه خبر داد.

براساس این پیام های توئیتری، اشتاینمایر درباره نشست سوریه در وین گفت: هنوز هیچ گشایشی بدست نیامده اما درباره موضوعات مهم توافق بدست آمده است.

وی از شروع روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل خبر داد که هدف آن رسیدن به دولت انتقالی و برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است.

اشتاینمایر افزود: هدف از این روند سازماندهی آتش بس است که اگر به صورت ملی و سراسری در سوریه نباشد به صورت منطقه ای و محلی خواهد بود.

وی افزود: نباید دچار توهم شد چون بخش زیادی از کار باقی مانده است.

وزیر خارجۀ فرانسه نیز پس از نشست امروز وین گفت که دو هفتۀ دیگر نشست مشابه ای برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان نیز گفت: شرکت‌کنندگان در نشست وین موافق آن هستند که سوریه باید یکپارچه بماند و بحران باید از طریقی سیاسی حل‌وفصل شود.

وزیرخارجه انگلیس امروز نیز در پایان نشست وین گفت اختلاف‌هایی وجود دارند که در این میان آینده بشار اسد از سایر موارد بارزتر است.

وی با اشاره به این که شرکت کنندگان در نشست وین درباره بسیاری از موارد به توافق رسیدند، گفت: توافق کردیم که برای رفع اختلاف‌های موجود بیشتر تلاش کنیم.

خبرگزاری رویترز پیش تر در گزارشی از وین نوشت: به گفته یک مقام آگاه، رژیم ایران شاید برای عقب نشینی از اصرار خود در مورد باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت آمادگی داشته باشد.

این منبع نوشت: یک مسئول برجسته در خاورمیانه که از موضع رژیم ایران اطلاع دارد به رویترز گفت: رژیم تهران شاید دوره انتقالی شش ماهه ای را که در پایان آن قرار باشد سرنوشت اسد در انتخابات سراسری مشخص شود بپذیرد.

این مسئول برجسته در خاورمیانه که از موضع رژیم ایران باخبر است گفت شاید این نشانه ای از پایان حمایت از اسد پس از یک دوره انتقالی کوتاه باشد.



akbar October 29, 2015 04:25 PM

آقای ظریف
اگر از جونت سیر شدی به کری سلام کن

گزارش یا اعتراض به این نظر


فريبرز October 29, 2015 10:48 PM

تا وقتى اين بشار اسد گردن دراز در رأس قدرت است همين آش است و همين كاسه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa October 30, 2015 09:44 AM

اغا لطف کند خودش جام زهررا سر بکشد نمیخواد بهانه بیاورد وتعارف کند خودبخود بشاراسد میرود

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر October 31, 2015 01:46 AM

مسئله اینست که اگر قرار باشد اسد خونخوار در انتخابات کاندیدا شود این یک تودهنی به مردم سوریه خواهد بود هرچند که اگر انتخابات زیر نظارت جهانی و سازمان ملل باشد شانس تقلب گسترده از اسد گرفته میشود ولی اپوزیسیون هنوز رهبر مشخص و کاندیدای فراگیری ندارد اگرچه مطمینا اسد پیروز میدان نیست پس چرا در انتخاباتی که در آن شکست خواهد خورد کاندیدا بشود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: