آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 مهر ماه 1394 = 03-10 2015

رویتر: روابط عادی میان رژیم ایران ‌و آمریکا....

رویتر: روابط عادی میان رژیم ایران ‌و آمریکا با وجود توافق‌هسته‌ای هم غیرممکن است

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری رویترز در مطلبی به بررسی احتمال عادی سازی روابط رژیم ایران و آمریکا پرداخت و آن را با وجود توافق هسته‌ای و دست دادن اوباما و ظریف بعد از 30 سال؛ غیر ممکن دانست.

این خبرگزاری با اشاره به عدم تمایل خامنه ای به برقراری هرگونه روابط دیپلماتیک با ایالات متحده، نوشت: اوباما و ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یدیگر دست دادند، که می‌گویند از پیش برنامه ریزی نشده بود. اما در ایران قوی‌ترین کسی که حرف آخر را می‌زند، خامنه‌ای است نه روحانی.

رویترز سخنان رهبر جمهوری اسلامی علیه آمریکا را نشانه‌ای برای برطرف نشدن تضاد میان تهران و واشنگتن حتی با وجود توافق هسته‌ای دانست و نوشت: یکی از مقامات رژیم ایران می‌گوید چگونه می‌توانیم به دشمن دیرینه خود اعتماد کنیم و با آن معاملات انجام دهیم؟ توافق این مسئله را تغییر نداده است. پیروان واقعی انقلاب اسلامی و راه امام خمینی هرگز آن را نمی‌پذیرند.

در ادامه این گزارش به نقل از این مقام رژیم ایران که خواست نامش فاش نشود نوشت: او (خامنه‌ای) هرگز عادی‌سازی روابط جمهوری اسلامی و ایالات متحده را قبول نخواهد کرد. برای رهبر این یک خط قرمز غیرقابل مذاکره می‌باشد.

رویترز با بیان این مطلب که تندروها برقراری روابط با آمریکا را به منزله تضعیف جایگاه خود می‌دانند، به نقل از یک تحلیلگر سیاسی نوشت: بازسازی روابط میان رژیم ایران و آمریکا که روحانی بسیار خواستار آن است، تهدیدی برای موجودیت تندروهای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

در ادامه رویترز به نقل از یکی از بستگان خامنه‌ای نوشت: رهبر به شدت به اینکه آمریکا تمایلات شیطانی دارد معتقد است. او هرگز عادی سازی روابط با آمریکا را تایید نمی کند.

یکی از تحلیلگران ایرانی-آمریکایی حاضر در گروه موسوم به "گروه بین‌المللی بحران" که تحت نظر وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کند معتقد است: برخی از تحلیلگران گمان می‌کردند که روحانی خواستار عادی سازی روابط با آمریکا نیست و حداقل قصد تنش‌زدایی دارد. از نظر خامنه‌ای این توافق بر مبنای رفتار متقابل است نه تغییر رفتار جمهوری اسلامی.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: