آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 مهر ماه 1394 = 27-09 2015

مذاکرات سوریه؛ نگرانی از خوردن چوب و پیاز باهم

کیهان ولی فقیه: مقامات آمریکایی رویکرد فریبکارانه برای دور زدن سیاست‌های جمهوری اسلامی را از سر گرفته‌اند. وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکاضمن سخنانی گفت: دولت آمریکا آماده است با ایران در مورد یافتن راه حل بحران سوریه گفت‌وگو کند.

رهبر معظم انقلاب پیش از این چند بار تأکید کردند که مذاکرات با آمریکا صرفاً بر سر موضوع هسته‌ای بوده که تمام شده و وزارت خارجه مجاز به مذاکره دیگری با آمریکا نیست. این تصمیم از جمله به سوابق فریبکاری و بدعهدی آمریکا در برخی مذاکرات موردی بر سر افغانستان و عراق برمی‌گردد.

آمریکایی‌ها 13-14 سال پیش از این نیز با وجود پاره‌ای مذاکرات و استفاده از کمک‌های دولت خاتمی در اشغال افغانستان، جمهوری اسلامی را به عنوان محور شرارت معرفی کردند.

اکنون هم واقعیت این است که حامیان آمریکایی تروریست‌ها در عراق و سوریه، هیچ قصدی برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشورها ندارند بلکه درصددند با استفاده از ظرفیت کشورهایی نظیر ایران، به محور مقاومت که آمریکا را در 15 سال گذشته مستأصل و بیچاره کرده، ضربه بزنند و چنین القا کنند جمهوری اسلامی ایران پشت آنها را خالی کرده است.

رهبر معظم انقلاب 18 شهریور ماه امسال در دیدار اقشار مختلف مردم تأکید کردند: دنبال چیزی به نام مذاکره با ایرانند؛ مذاکره بهانه است، مذاکره وسیله برای تحمیل خواستها است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: