آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 مهر ماه 1394 = 26-09 2015

رویترز: طرح جدید آمریکا برای حل بحران سوریه

مقام‌های آمریکایی و اروپایی گفته اند وزیر خارجه آمریکا طرحی برای حل سیاسی بحران سوریه در دستور کار دارد که با دیدارش با وزیر خارجه رژیم ایران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در خلال دیدارهای خود در نیویورک از روز شنبه، طرح جدیدی را با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه آغاز خواهد کرد.

طرح جدید که به گفته منابع مورد استناد خبرگزاری رویترز هنوز در مراحل آغازین است می‌تواند روسیه، یکی از متحدان رژیم سوریه را با عربستان سعودی، ترکیه و قطر که حامیان اصلی معارضان مسلح در آن کشور هستند، در کنار هم قرار دهد.

یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید: «و چیزی که از جان کری خواهید دید تلاش برای یافتن فرمولی خواهد بود که ما را به سمت یک مذاکره واقعی و معنادار باز می‌گرداند.»

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا گفت انتظار می‌رود که مسئله سوریه در دیدار روز شنبه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه رژیم ایران در نیویورک، مطرح شود.

به نوشته رویترز، نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که متحدان اروپایی واشنگتن، تحت تأثیر بحران هجوم پناهندگان از طرح کری حمایت کنند.

یک مقام اروپایی گفت: «ما کاملاً از فرایند سازمان ملل حمایت می‌کنیم و در جستجوی مسیرهای دیگر هم هستیم، اما این اصل بنیادین که "اسد باید برود" کماکان پابرجاست.»

این در حالیست که روسیه و رژیم ایران تأکید کرده‌اند کناره‌گیری «بشار اسد» تنها در صورت خواست مردم این کشور (یعنی ما) میسر خواهد بود.

در همین حال یک سخنگوی نظامی آمریکا روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت: واشنگتن از ابتکار روسیه برای تقویت درگیری علیه داعش در سوریه حمایت می کند، اما نگران است که روسها قبل از هر چیز در پی تقویت رژیم بشار اسد باشند و گروه های سوری، کردها و نیروهای میانه روز تحت حمایت آمریکا را هدف قرار دهند.

وی افزود: این موضوعی نگران کننده برای ما خواهد بود



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: