آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 شهریور ماه 1394 = 18-09 2015

آمریکا: اجرای توافقنامه هسته ای رسما آغاز شد

گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا روز پنجشنبه اجرای توافق هسته ای بین المللی با رژیم ایران را بعد از بر طرف شدن موانع قانونی کنگره به صورت رسمی آغاز کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از حامیان توافق بین المللی 14 ژوئیه وین به صورت نمادین در بیانیه ای "استیون مول" را به عنوان هماهنگ کننده ارشد برای اجرای این توافقنامه منصوب کرد.

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز پنجشنبه شب در وزارت امور خارجه حاضر شد و برای تجلیل از تیم مذاکره کننده آمریکایی با کری دیدار کرد.

کنگره که تحت کنترل جمهوریخواهان است تا 17 سپتامبر فرصت داشت نظر خود را درباره این توافقنامه بین دولت دموکرات آمریکا و پنج قدرت بزرگ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) با رژیم ایران اعلام کند. اما سد کنگره یک هفته پیش قبل از پایان مهلت 60 روزه 14 ژوئیه تا 17 سپتامبر از میان برداشته شد.

42 سناتور از 100 عضو مجلس سنا 10 سپتامبر قطعنامه اکثریت جمهوریخواه را برای اینکه اوباما نتواند تحریم های واشنگتن را علیه رژیم تهران تعلیق کند با شکست رو به رو کردند.

مجلس نمایندگان یک روز بعد به صورت رسمی توافقنامه هسته ای را رد کرد اما این رای گیری به علت شکست جمهوریخواهان در مجلس سنا بی اثر بود. اوباما بعد از آن از پیروزی خود ابراز خوشحالی و اعلام کرد این توافقنامه اجرا خواهد شد.

جان کری اعلام کرد حالا که ما این دوره 60 روزه کنگره را پشت سر گذاشتیم تعیین کننده است یک تیم خوب برای اجرای این توافقنامه داشته باشیم که آمریکا، دوستان و متحدان ما در خاورمیانه و کل جهان را در امنیت قرار خواهد داد.

مسئولیت بازرسی ها و شفاف سازی درباره اجرای توافقنامه هسته ای و شروط آغاز لغو تحریم ها به عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

یک مقام بلند پایه آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد رژیم ایران برای رسیدن به لغو تحریم ها در چارچوب توافقنامه باید بیشتر تلاش کند.



سام September 18, 2015 09:45 AM

بادرود: از آنجاکه آمریکا و هم پیمانان با شروع اجرای دومین فاز این سناریوی احمقانه، توافق هسته ای با خادمان پست و فرومایه شان جمهوری اهریمان اسلامی به هدف نجات این رژیم جنایتکار صورت گرفته است وظیفه ما مردم در بند و زجر کشیده بویژه داخل ایران فارق از هر گونه عملکرد دول اجنبی در این راستا میباست در حین رصد دقیق از رفتار و کردار طرفین با گردهمایی و اتصابات گوناگون سازمان دهی شده مناسب و بدنبال آن با حمایتهای همه جانبه از یکدیگر آغاز بهم پیوستگی برای قیام گسترده سراسری مردمی چه داخل وخارج از میهن را فراهم آوریم و اینگونه طرحهای شوم اجانب را برای حفظ رژیم اهریمنی تهران نقش بر آب سازیم با سپاس، پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: