آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 شهریور ماه 1394 = 13-09 2015

ادعای جلیلی: ساختار تحریم ها حفظ شده است

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های امروز سعید جلیلی در این کمیسیون گفت: آقای جلیلی می گوید ساختار تحریم ها در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ همچنان حفظ شده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با صدا و سیما تصریح کرد: در نهمین جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت، علی باقری معاون وقت وی و فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی میهمان جلسه نوبت صبح امروز بودند.

نقوی حسینی موضوع بحث جلسه امروز را بررسی موضوع قطعنامه و برجام در مقابل تحریم ها از نگاه سعید جلیلی خواند و افزود: جمع بندی مطالب آقای جلیلی شامل 4 نکته اصلی بود که یکی حفظ ساختار تحریم ها در برجام و قطعنامه و پابرجا ماندن تحریم های اولیه آمریکاست که از نگاه ایشان تحریم های ثانویه نیز فقط توقف موقت خواهد داشت.

وی با اشاره به تحریم های اتحادیه اروپا یادآور شد: از نگاه آقای جلیلی تحریم های کشورهای اروپایی حفظ خواهد شد و درخصوص مابقی تحریم ها فقط تعلیق صورت خواهد گرفت نه لغو تحریم ها، یعنی تعلیق هشت ساله نداریم و لغو تحریم هم بعد از هشت سال نخواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه به موضوع تحریم های شورای امنیت از نگاه جلیلی اشاره کرد و افزود:‌ آقای جلیلی می گوید ساختار این تحریم ها نیز حفظ خواهد شد و این در حالی است که برگشت پذیری آنها نیز بسیار راحت و آسان است که البته برای کشور ما پرهزینه خواهد بود. بنابراین از نظر ایشان خطوط قرمز کشور در حوزه تحریم ها حفظ نشده و هدف اصلی مذاکرات که لغو تحریم ها بود هم حاصل نشده است.



محمد September 13, 2015 06:04 PM

يعنى به زبان ساده و سليس ولى فقيه چوب دو سر نجس شده و هم چوب را خورده و هم پياز نوش جان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: