آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 شهریور ماه 1394 = 07-09 2015

سخنان پورمحمدی، توجیه جنایت سال ۶۷ است

مسلم است که باید بعد از گذشت بیش از بیست و پنج سال توجیهاتی برای این جنایت بزرگ پیدا بکنند. این توجیه آقای پور محمدی هم، چیزی فراتر از آن اصطلاح معروف فرار به جلو در بر ندارد.
***

یورونیوز: در بیست و هفتمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی عقیدتی، بویژه اعدام دسته جمعی آنها در شهریور سال ۶۷ در زندانهای جمهوری اسلامی، به گزارش خبرگزاری ایرنا، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری روزچهارشنبه یازدهم شهریورماه در دیداری با مدیران برخی رسانه ها از این کشتارها به عنوان «حوادٍث سال ۶۷» یاد کرد ودراین زمینه با اشاره به شرایط دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق در کشورگفت: «شرایط سال ۶۷ هم، از بحث جنگ تحمیلی جدا نیست و حتما برای توضیح بیشتر نیاز به فرصت کافی است.»

وی در ادامه با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب ودر طول سالهای جنگ با «ضد انقلاب و نیروهایی روبرو بوده که قصد سرنگونی انقلاب با هدف سرنگونی طلبی داشتند و از هیچ جنایتی فرو گذار نکردند» افزود: «در جنگ اگر بخواهید در کشیدن ماشه تامل کنید و حرکتی انجام ندهید، مسلما کشته خواهید شد.»

عبدالکریم لاهیجی، حقوقدان و رئیس «فدراسیون بین المللی جامعه های دفاع از حقوق بشر» در گفتگو با یورونیوز درباره سخنان مصطفی پور محمدی می گوید: «به دلالت شهادت وگفته های آیت الله منتظری، آقای پورمحمدی یکی از چهار تصمیم گیرنده قتلهای سال ۶۷ بوده است. یعنی اوبه عنوان نماینده وزارت اطلاعات در کنار حاکم شرع نقش داشته وآنها براساس فتوای آیت الله خمینی ماموریت داشتند که با تمام زندانیان مصاحبه بکنند واگر آنها به قول خودشان بر مواضع گذشته خود باقی مانده اند، آنها را اعدام کنند. بنابراین برای توجیه این کشتار بزرگ آقای محمدی ودیگران، همچون آقای نیری که حاکم شرع بوده والان یکی از مشاغل مهم را در دادگستری جمهوری اسلامی دارد، مسلم است که باید بعد از گذشت بیش از بیست و پنج سال توجیهاتی برای این جنایت بزرگ پیدا بکنند. این توجیه آقای پور محمدی هم، چیزی فراتر از آن اصطلاح معروف فرار به جلو در بر ندارد.»

بسیاری از زندانیان سیاسی که در سال ۶۷ و به ویژه درشهریورماه همان سال اعدام شدند کسانی بودند که به گفته دکتر عبدالکریم لاهیجی از زمان دستگیری و محکومیت آنها سالها گذشته بود.

اومی گوید: «این زندانیان نه فقط هیچ نقشی در جنگ نداشتند، حتی بسیاری از آنها دست به هیچگونه عملیات مسلحانه ای هم نزده بودند که بتوان با استناد به آن مثلا عنوان کرد که با توجه به دوران جنگ، شرکت آنها در عملیات مسلحانه موجب تضعیف روحیه ارتش و یا سپاه پاسداران ایران شده است.»



amir September 7, 2015 11:59 PM

روزگار عجیبی است جانی نعلینت پاشنه نداشت تا چه رسد پاشنه کشت
حال میکشی ماشه هفت تیر و کشی انسانها یاد ان دورانم خرکی بود و تو پنج تا یکی تک تومانی / روضه اصغر و بی بی ضغرا
حال وزیری و وکیلی و خدا را بنده / صبر کن اندکی ای اخونک
ملتی با تو کمی خرده حسابی دارد وقت ان خرده حساب اکنونست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: