آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 شهریور ماه 1394 = 27-08 2015

مواجهه با توافق هسته ای باید مطابق نظر ولی امر باشد

نوشهر ـ ایرنا ـ امام جمعه نوشهر گفت: مواجهه با توافق هسته ای باید مطابق نظر رهبر و ولی امر باشد یعنی نه دچار ذوق زدگی شویم و نه انتقادمان حالت تخریب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمود مشایخ روز چهارشنبه درآیین جشن گرامیداشت سالروزمیلاد امام رضا(ع ) و نیز روز کارمند در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر افزود : مطابق اصل 110 قانون اساسی، تعیین سیاست های کلان و همچنین اعلان جنگ و صلح از اختیارات رهبر است.
وی اظهار داشت : سیاست ، پیچیدگی های زیادی دارد و برهمین اساس اسلام حافظ دین و دنیای مردم را به معصومان سپرده و در غیبت آنان، این مسوولیت بر دوش ولی فقیه است.
امام جمعه نوشهر، گفت : بزرگان دین ما از جمله امام رضا (ع ) علاوه بر زعامت دینی، سیاستمدار هم بودند و یکی از شروط آن حضرت پس از اجبار مأمون به قبول ولایتعهدی، مداخله نکردن در عزل و نصب ها بود.
وی افزود : مأمون می خواست آبروی حضرت را مخدوش کند ولی نه تنها این طور نشد بلکه علاقه مردم به امام هشتم بیشتر شد.
او ادامه داد : وجود مرقد مطهر ایشان در کشور ما مایه برکت است و خوشبختانه در سایه امنیت موجود در کشور، امکان زیارت مرقد این امام عزیز، پیوسته فراهم است در حالی که در عراق و به دلیل فتنه داعش، زیارت حرم برخی از ائمه، علیه السلام، مقدور نیست.
امام جمعه نوشهر با گرامیداشت روز کارمند ، گفت : امروز شما کارکنان همگی در حقیقت به عنوان امانتداری است که جنگل ، مرتع و ساحل دریا به عنوان امانت به شما سپرده شده است که باید در حفظ این انفال الهی بیش از پیش تلاش کنید
مشایخ افزود : ادارات منابع طبیعی زمانی به وظیفه خود عمل کرده اند که بتوانند عرصه های طبیعی را حفظ کنند و در این صورت است که ادای امانت کرده اند.
وی گفت: البته گاه به ضرورت و برای تأمین مصالح عمومی نظیر احداث آرامستان، نیاز می شود تا زمینی به این امر اختصاص یابد که آن هم باید از مسیر قانونی خود انجام شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: