آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 شهریور ماه 1394 = 23-08 2015

اروپا: تشديد نگرانی ها در پی ماجرای قطار پاریس

در پی حمله تروریستی در قطاری به مقصد پاریس تدابیر امنیتی در شهرهای مهم اروپا تشدید شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، پس از حمله یک مرد سرا پا مسلح به یک قطار پرسرعت به مقصد پاریس، تدابیر امنیتی در مسیر خطوط راه آهن مهم اروپا از بیم حملات جهادیونی که از سوریه باز می گردند، تشدید شده است.

هویت ضارب که یک مراکشی بیست و پنج ساله به نام ایوب الخزانی بود و به تایید پلیس فرانسه رسید، از قبل برای مقامات بلژیکی، فرانسوی و اسپانیایی شناخته شده بود. وی سال گذشته برای جنگ به سوریه سفر کرد و همین امر احتمال ارتباط آن حمله با داعش را تقویت کرد.

کارشناسان امنیتی بارها درباره تهدید تروریستی جدی جهادیون اروپایی پس از بازگشت آنها از سوریه یا عراق به کشورهایشان هشدار داده اند. سخنگوی یوروپل، آژانس پلیس اتحادیه اروپا، گفت که اروپایی هایی که از عراق و سوریه باز می گردند «جدی ترین تهدید تروریستی برای اروپا از زمان حوادث یازده سپتامبر اند.»

جدیدترین ارزیابی این آژانس حاکی از آن است که حدود پنج هزار اروپایی به جنگ در سوریه پیوسته اند که یک خطر بالقوه بزرگ برای کشورهایشان محسوب می شوند. این تعداد شامل ششصد انگلیسی، هزار و دویست تبعه فرانسه و حداقل سیصد و پنجاه بلژیکی اند. بلژیک به نسبت جمعیت مسلمان آن بیشترین سهم از جنگجویان خارجی را در سوریه دارد.

تا قبل از تایید هویت خزانی، تنها مورد از خشونتهای مرتبط با داعش در اروپا حمله مهدی نموش تبعه بیست و نه ساله فرانسوی با اصلیت الجزایری بود که به حمله به موزه یهودیان بروکسل در مه دو هزار و چهارده متهم شده است. نموش بیش از یکسال در سوریه بود و پلیس به ارتباط وی با داعش پی برده است.
برخی حمله در فرانسه را از جهاتی شبیه حمله اخیر در شهر ساحلی سوسه در تونس می دانند که یک مرد مسلح سی وهشت تن را که عمدتا گردشگران انگلیسی بودند، با سلاح ای کی- چهل و هفت به رگبار بست.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: