آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 مرداد ماه 1394 = 21-08 2015

حمله راکتی؛ اسرائیل، رژیم ایران را متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، منابع نظامی اسرائیل پنجشنبه شب از حملات توپخانه ای و هوایی ارتش این کشور به مواضع ارتش سوریه در بلندی های جولان در پاسخ به حمله راکتی خبر دادند.

کمی بعد از اصابت چند راکت به شمال اسرائیل در منطقه جولان، این منابع بدون اشاره به جزئیات اعلام کردند ارتش اسرائیل در حملات هوایی مواضع ارتش سوریه را در بلندی های جولان هدف قرار داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از حملات هوایی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه در جولان و کشته شدن شمار نامشخصی از افراد نظامی خبر داد.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود حمله راکتی به این کشور را به جهاد اسلامی، گروهی که تحت امر رژیم ایران قرار دارد نسبت داد و اعلام کرد رژیم سوریه مسئول این حمله است و باید با تبعات آن روبرو شود.

همزمان، یک مقام نظامی اسرائیل گفته که یک مسئول بلندپایه سپاه پاسداران، طراح حملات راکتی به اسرائیل بوده است.

به گفته وی، فردی بنام "سعید ایزدی"، فرمانده شاخه "فلسطین" نیروی قدس سپاه پاسداران، مغز متفکر این حمله راکتی است که توسط گروه "جهاد اسلامی" انجام شده است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم ‌پست نوشته: مقامات ارتش اسرائیل از این نگران هستند که درگیری بعدی با حزب‌الله لبنان، بدون تردید به معنای آن است که نیروهای حزب الله که هم اکنون با کمک سپاه پاسداران کنترل تعدادی از مناطق راهبردی در سوریه را در دست دارند، می‌توانند جبهه شمالی در بلندی‌های جولان را زیر آتش خود بگیرند.

به گفته این منبع، فرماندهان ارتش اسرائیل درباره احتمال جنگ با حزب ‌الله لبنان می‌گویند مسئله در اینجا نه وقوع یا عدم وقوع جنگ، بلکه زمان وقوع آن است.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: