آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 مرداد ماه 1394 = 09-08 2015

ایران: نگرانی شرکتهای بزرگ برای سرمایه گذاری

نگراني از برگشت تحريمها مانع سرمايه گذاري شرکتهاي بزرگ در ايران است

روزنامه یو اس ای تودی نوشت: توافق هسته ای بین رژیم تهران و قدرت های غربی موج عظیمی از فرصت های سرمایه گذاری جدید در ایران را در اختیار شرکت های خارجی از جمله تولید کنندگان نفت قرار خواهد داد.

این روزنامه آمریکایی نوشت با این حال یک عضو سابق گروه مذاکره کننده دولت اوباما هشدار داد انعقاد چنین قراردادهایی به منظور کمک به احیای بخش نفت ایران آن گونه که به نظر می رسد، آسان نخواهد بود.

ریچارد نفیو، کارشناس امور ایران و تحریم ها از مرکز سیاست انرژی جهانی دانشگاه کلمبیا معتقد است کاغذ بازی های اداری در ایران و نگرانی در مورد احتمال برگشت تحریم های این کشور مانع از سرمایه گذاری های بزرگ در ایران در دو سال آینده خواهد شد.

یکی از واقعیت هایی که باید به آن توجه کرد زیرساخت های نفتی ایران است که به خاطر فقدان سرمایه گذاری مناسب در نتیجه تحریم ها دچار آسیب های جدی شده اند به گونه ای که از تولید برخی از میادین نفتی روز به روز کاسته می شود.

مقامات رژیم ایران اعلام کرده اند که برای خارج کردن صنعت نفت کشور از حالت رکود ناشی از تحریم ها به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز است.

نفیو افزود: هیچ برنامه ای وجود ندارد شرکت هایی که مقر آنها در آمریکا است بتوانند به ایران بازگردند نه تنها در بخش نفت بلکه درمورد بیشتر فعالیت های اقتصادی. شاید به برخی شرکت ها اجازه داده شود در زمینه هایی مانند محصولات کشاورزی، غذایی و هواپیما سازی فعالیت هایی داشته باشند اما فکر نمی کنم شاهد حضور شرکت های نفتی در ایران باشیم تا زمانی که تحریم های اولیه آمریکا لغو شود و این هم به زودی روی نخواهد داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: