آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 مرداد ماه 1394 = 26-07 2015

توافق هسته ای با قیمت نفت چه کرد؟

پیش بینی ها در مورد اینکه به دنبال توافق بر سر برنامه هسته ای، نفت ایران در چند ماه آینده روانه بازار شود موجب شده است تا بهای نفت همچنان روند نزولی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه اوت با 16 سنت کاهش به 49 دلار و 99 سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه سپتامبر با 11 سنت کاهش قیمت 56 دلار و 54 سنت خرید و فروش شد.

دانیل آنگ تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور می گوید یکی از علل اصلی کاهش بهای نفت آن است که ارزش دلار روند صعودی پیدا کرده است.

به دنبال آنکه رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته از احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر امسال خبر داد ارزش دلار رو به افزایش گذاشت.

افزایش نرخ بهره توجه بیشتر سرمایه گذاران را به سمت دلار جلب خواهد کرد و همین امر موجب روند صعودی ارزش دلار خواهد شد.

دانیل آنگ می گوید پیش بینی ها درباره افزایش نفت ایران در بازار نیز موجب شده است تا بهای نفت همچنان روند نزولی داشته باشد.

ایران و شش قدرت جهان هفته گذشته به توافقی دست یافتند که در چارچوب آن برنامه هسته ای ایران در مقابل کاهش تحریم هایی که اقتصاد این کشور را فلج کرده است محدود خواهد شد و به این ترتیب صادر نفت ایران افزایش خواهد یافت.



homa July 26, 2015 01:58 PM

واقعا جای بسی تاسف است قبل از انقلاب نفت رسیده بود به بشکه ائی ۴۷ دلار ویک دلار ۷ تومان بود خاک برسر ملاها بعد از۳۷ سال قیمت نفت تازه به ۴۹ دلار وارزش دلار درحال کنونی را ببینید ایا ننگ وخفت نیست ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: