آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 تیر ماه 1394 = 16-07 2015

پس از توافق؛ اظهارات کم سابقه یک مقام عراقی

فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه ای تاکید کرد که رژیم ایران باید نقش سازنده ای در دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه ایفا کند.

این در حالیست که نشریه کنگره آمریکا (هیل) نوشته: اختلافات ما با رژیم ایران بسیار فراتر از چیزی است که در توافق هسته ای مطرح شده است. این رژیم از جمله به دامن زدن به بی ‌ثباتی و خشونت های فرقه‌ ای در کشورهای منطقه ادامه می ‌دهد.

در همین حال یکی از بالاترین مقامات سنی مذهب در عراق گفته که امیدوار است توافق هسته ای، رژیم ایران را به اتخاذ رویکردی منطقی در سیاست خارجی اش وادار کند.

به نوشته روزنامه الریاض چاپ عربستان، اسامه النجیفی، معاون رئیس جمهور عراق از توافق هسته ای استقبال و ابراز امیدواری کرده این توافق به ایجاد دورنمایی جدید در تعامل با کشورهای منطقه بینجامد و موجب شود رژیم ایران از مداخلات منطقه ای که نتیجه ای جز وخامت اوضاع ندارد، فاصله بگیرد.

این مقام سنی مذهب عراقی گفته: امیدواریم توافق امضا شده روزنه ای برای ایجاد یک دورنمای جدید باشد و دفتر نزاع و درگیری را ببندد و در پی آن فضای امنیت و ثبات در کشور ما ایجاد شود و تصفیه حساب های منطقه ای در خاک عراق به کلی کنار گذاشته شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: