آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 تیر ماه 1394 = 09-07 2015

سخنان اوباما چه پیامی برای رژیم تهران داشت؟

به گزارش سی ان ان، سخنان دیروز اوبما درباره شانس مذاکرات هسته ای، تاکتیک مذاکراتی است.

گزارشگر این شبکه در گزارشی از وین گفت: اوباما با طرح این سخنان که احتمال رسیدن به توافق هسته ای کمتر از پنجاه-پنجاه است خواسته است این پیام را به رژیم ایران منتقل کند که آمریکا حاضر است از توافق بد خارج شود. مقامات آمریکایی همواره گفته اند که از توافق بد دور خواهند شد.

این گزارشگر افزود: رژیم ایران نیز احساس می کند طرف آمریکایی می خواهد تا دهم ژوئیه توافق حاصل شود زیرا این مهلت تعیین شده از جانب کنگره است. این مسئله به آنها (رژیم ایران) کمک کرده تا به هدف خودش برسد و آمریکا پیش از اتمام مهلت تعیین شده، به نوعی مصالحه کند. اما با سخنان اوباما، این برداشت از بین رفت زیرا طرف آمریکایی به صراحت گفته است که اصلا نگران مهلت دهم ژوئیه و رساندن سریع توافق به کنگره نیست.


دیدار اوباما با سناتورها

یک نشریه آمریکایی از قول برخی سناتورها گزارش داده که رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با آنها گفته شانس توافق هسته‌ای کمتر از ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک سناتور آمریکایی که در دیدار اوباما با سناتورها حضور داشته این خبر را به پایگاه خبری پالیتیکو گزارش داده و گفته اوباما تلاش کرد به نمایندگان دموکرات مجلس سنا درباره اینکه توافق هسته‌ای بد را نخواهد پذیرفت، اطمینان خاطر بدهد و از آنها خواست تا پایان مذاکرات صبوری پیشه کنند.

قرار بود با پایان مهلت قبلی تعیین شده در مذاکرات، اوباما متن توافق را به سنا تحویل داده و یک ماه برای بررسی مهلت دهد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: این گزارش حاکی است مخالفتی با اوباما در زمینه تمدید مهلت مذاکرات هسته ای از سوی نمایندگان دموکرات سنا گزارش نشده است.

همزمان سخنگوی کاخ سفید گفت: اکنون توپ در زمین رژیم ایران است و آنها باید درباره صلح آميز بودن برنامه هسته ای خود تعهدات جدی بدهند.

جاش ارنست گفت: ما قرار نیست سند را امضاء کنیم و سپس راههای جداگانه خود را برویم. ما قرار است سند را امضاء کنیم و بازرسان بین المللی را به ایران بفرستیم تا تبعیت آنها را از توافق راستی آزمایی کنند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما دیگر خود را در وضعی قرار نمی دهیم که فقط قول آنها را در نظر بگیریم. رژیم ایران باید درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تعهدات جدی بدهد و با یک سری اقدامات راستی آزمایی موافقت کند تا اطمنیان حاصل شود که آنها به سلاح هسته ای دست نخواهند یافت.


گفتگوی اوباما با جان کری

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی با جان کری وزیر خارجه و دیگر اعضای هیئت مذاکره کننده آمریکا در وین در باره روند مذاکرات هسته ای گفتگو کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد این گفتگو از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد اما در مورد محتوای این گفتگوها هیچ توضیحی نداد. اما مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر به بهترين توافق نرسيم ترجيح می دهيم مذاکرات را ترک کنيم.
.








masoud July 9, 2015 07:56 AM

بابا حاج حسین آقا کوتاه نمیاد شما کوتاه بیاین حالا به قول عمو ژاک شیراک داشتن ۲ تا بمب هسته ای که چیزی نیست آقا جام را سر نمیکشه شما بکشین بعدن بگین ما موفق شدیم مثل قضییه سوریه کی به کیه والله به جان امام راحل همچین که این مملکت را دایی جیمی دو دسته تحویل این آدم خوارها داد شما هم مسلح هشون کنید به بمب هیچ اتفاقی نمیفته اینقدر مذاکرات را کش بدین تا مرادتون حاصل بشه البته اگه میشه چند تا خونه هم بغل همون جایی که مجله تایمز گفتن واسه مم جواد و دوستانشون مثل هومن مجد اجاره کنید آقا هومن میدونن چطور از در پشتی کارهارو راس ریس کنن به جان آقا هم خیر است هم صواب از ما گفتن

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa July 9, 2015 11:55 AM

درود بر حمهوریخواهان درود بر کنگره امریکا و ۱۴ نفراز دموکراتهای امریکا که جلوی اوباما ایستاده اند وخاری بچشم حاج اوباما هستند
اوباما دارد سعی میکند که شکست نخورد واو خیلی خرج سرمایه سیاسی اش کرده که عدم توافق چه لطمه ای به میراث او میزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: