آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 تیر ماه 1394 = 25-06 2015

حمله غافلگیرکننده داعش به کوبانی؛ درگیری شدید

هدف داعش از حمله به کوبانی، جلوگیری از پیشروی کردها در سایر مناطق سوریه است

نیروهای داعش امروز در عملیاتی غافلگیر کننده به شهر کوبانی در شمال سوریه حمله کردند. نیروهای داعش چند ماه پیش توسط نیروهای کرد از کوبانی بیرون رانده شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنج شنبه از وقوع دو انفجار انتحاری توسط نیروهای داعش در شهر کردنشین کوبانی و کشته شدن شماری از افراد در این انفجارها خبر داده است.

براساس گزارش ها داعش توانسته است وارد شهر شود و درگیری شدیدی بین نیروهای داعش و پیشمرگه های کُرد در جریان است.

برخی گزارشها حاکیست که نیروهای داعش شماری از اهالی یک روستای نزدیک به کوبانی را بازداشت و به قتل رسانده اند.

نیروهای کرد کوبانی می گویند داعشی ها از خاک ترکیه به این شهر کردنشین سوریه حمله کرده اند. اما ترکیه این موضوع را تکذیب کرده است.

شماری از کشورهای غربی به طور مرتب از دولت ترکیه به سبب تلاش نکردن کافی برای کنترل مرزهای خود با سوریه و مسدود کردن موج فعالان افراطی که به صفوف داعش می پیوندند، گلایه می کنند.

همزمان با نفوذ داعش در کوبانی و درگیری شدید در این شهر تحت کنترل کردهای سوریه، منابع خبری از حمله داعش به شهر حسکه در شمال شرق سوریه خبر داده اند. شهری که نیمی از آن در اختبار نیروهای دولتی سوریه است و نیمی دیگر در کنترل نیروهای کرد قرار دارد.

حملات امروز داعش در سوریه پس از آن رخ داده است که در روزهای گذشته نیروهای کرد توانستند پیشروی هایی در قلمرو داعش داشته باشند.

کردها دو روز پیش شهر عین عیسی در 50 کیلومتری رقه پایتخت داعش را به کنترل خود درآوردند. هفته گذشته نیز شهر استراتژیک تل ابیض را از داعش پس گرفته بودند.


حمله داعش به کوبانی برای جلوگيری از پيشروی کردها است

گزارشگر سی ان ان می گوید: داعش هم اکنون به علت پیشروی کردها در شهر تل ابیض و به سمت الرقه در جنوب، تحت فشار زیادی قرار دارد. بنابراین، بسیاری اقدام امروز داعش را ضد حمله ای می دانند تا ابتکار عمل را از کردها در سایر مناطق بگیرند.

امروز دو منطقه کلیدی، هدف حملات داعش قرار گرفت: نخستین آنها حسکه بود که داعش در آنجا به مواضع رژیم سوریه حمله کرده است. دوم نیز شهر کوبانی در نزدیکی مرزهای ترکیه است که شاهد درگیری ها بوده است.










Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: