آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 خرداد ماه 1394 = 18-06 2015

هشدار یک حجت الاسلام به آخوندهای رباخوار قم

آقايان علما، بزرگان قم ... اگر چنين است، من نگران اعتقاد و دين خودم هستم كه آيا آنچه طي سال ها در محضر اساتيد از قرآن و حديث آموخته ام درست بوده يا نه.
***


سایت ایران وایر: حجت الاسلام «محمدرضا زائری» در مطلبی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، به مهم تر بودن مساله حجاب نسبت به رباخواری اعتراض کرده است.

وی نوشته است: «در خبرها جملاتي از قول يكي از مراجع تقليد (آیت الله جعفر سبحانی) خواندم كه باورم نشد. احتمال دادم شيطنت رسانه اي باشد نسبت به شخصيت محترمي كه دوست‌شان مي دارم و مدتي شاگرد درس خارج اصول‌شان بوده ام. براي همين، جست وجو كردم ولي ديدم متأسفانه گويا صحت دارد (و البته هنوز اميدوارم كه معلوم شود خبر نادرست بوده است).

خبر اين است که این مرجع تقلید گفته اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است و اعمال بدحجابان از رباخواران بدتر است ... وعلى الاسلام والسلام ....»

او افزوده است: «حالا من نگران اعتقاد و دين خودم هستم كه آيا آن چه طي سال ها در محضر اساتيد از قرآن و حديث آموخته ام كه ربا را محاربه علني و صريح با خدا و يك ريال ربا را از 70 بار زنا با مادر خود در كنار كعبه زشت تر و بدتر دانسته است و... درست بوده يا نه. شايد هم واقعا اين استاد بزرگوار كه متخصص علم كلام و فقه هم هستند، بهتر مي دانند و آگاهند و رباخواري آن قدرها هم مهم نيست! راستش تا حالا فكر مي كرديم طبق كلام اميرالمؤمنين و صديقه طاهره(س)، مشكلاتي مانند بي حجابي و جراير و مفاسد اخلاقي ناشي از فساد مالي و سرقت بيت المال و رباخواري است و حالا به ما مي گويند رباخواري خيلي مهم نيست!

زائری افزوده است: آقايان علما، بزرگان قم ... اگر چنين است، به ما بگوييد تا تكليف خود را بفهميم و اگر چنين نيست جلوي اين زاويه خطرناك و بدعت عجيب را در طرح اولويت ها بگيريد. اين همه عالم و مرجع تقليد چرا ساكت هستند و حرف نمي زنند ؟ آيا از خطورت موضوع مطلع نيستند؟ آيا روايات دال بر قبح ربا را نديده اند ؟ آيا رواياتي شديدتر از اين ها در مورد بدحجابي هست كه ديگران نديده اند و بي خبرند ؟ آيا رابطه علي و معلولي ميان مفاسد و فحشاهايي چون بي حيايي و بي عفتي را با مال حرام و گسترش ربا و رشوه درك نمي كنند؟ آيا وضعيت خطرناك بي ديني و لامذهبي مردم را مشاهده نمي كنند؟»



فریبرز June 17, 2015 11:13 AM

بجای اینکه نگران اعتقاد و دین خود باشی نگران آینده و سرنوشت خود باش ای مردک نادان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush June 17, 2015 02:34 PM

چه شده باز موی یک بانوی ایرانی‌ در جایی دیده شده و لاشه دأعشی های صدر اسلام را به لرزه در آورده!

گزارش یا اعتراض به این نظر


فرامرز June 17, 2015 10:11 PM

مبلغان شیاد شیعه، قرنهاست نان را به نرخ روز میل می فرمایند امروز نان در رباخواری و بانک بازی است به چرندیاتی که در زمینه کناه و ثواب رباخواری می گویند زیاد توجه نکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: