آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 خرداد ماه 1394 = 17-06 2015

خروج اطلاعات پروژه‌های کشور توسط سرمایه‌گذاران

مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری دربخش انرژی، گفت: در مواردی رقبا با عنوان سرمایه گذار اطلاعات ذی قیمتی را از پروژهای در دست احداث کسب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای سیاست گذاری "کنفرانس سرمایه گذاری خارجی در ایران پسا تحریم" ظهر امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد و در آن جمعی از سرمایه گذاران و نمایندگان بانک‌های خصوصی و دولتی در این هم اندیشی حضور یافتند .

بنا بر این گزارش امیر حسین مهران رئیس سرمایه گذاری یک بانک خصوصی با بیان اینکه رقابت برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در میان همه کشورها وجود دارد و منحصربه ایران نیست، گفت: در اروپا بین فرانسه و آلمان رقابت سختی برای جذب سرمایه گذاری‌ها خارجی وجود دارد بنا بر این برای جذب سرمایه های خارجی به ایران باید مزیت‌های سرمایه گذاری ما مشخص و تبین شود.

خروج اطلاعات ذی قیمت از کشور به دلیل عدم گزینش مناسب سرمایه گذاران خارجی
سعید رحمانی مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری با بیان اینکه شرکت‌‌های خارجی به صورت زیر زمینی دربازار سرمایه گذاری ایران مشغول هستند گفت: سال گذشته و در اوج تحریم‌ها 10 میلیون سرمایه گذاری خارجی جذب کردیم.
وی افزود: در حال حاظر نیز شرکت سرمایه گذاری خارجی به صورت پنهان در حال سرمایه گذاری در ایران هستند.

سید محسن تسلطی مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری دربخش انرژی نیز با انتقاد از اینکه گزینش مناسبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور صورت نمی‌گیرد اظهار داشت: قبل از پذیرش و دعوت برای سرمایه گذاری در کشور، باید مدعیان سرمایه‌گذاری در کشور مورد راستی آزمایی قرار گیرند زیرا برخی از افراد با عنوان سرمایه گذار به کشور وارد شده و اطلاعات ذی قیمتی را از پروژه های در دست احداث کشور کسب می کنند.

وی افزود: در مواردی نیز رقبا به عنوان سرمایه گذار وارد کشور شده و پروژه‌های اقتصادی را دریافت می کنند اما آن را تا 10 سال معطل می‌کنند تا خود زود تر از ما کارخانه‌های مورد نظر را بسازند و بر بازار چمبره بزنند.

تسلطی همچنان اشاره کرد که میزان قدرت تضمین بانک ها در مقابل پذیرش میزان سرمایه گذاری‌ها کم است.

گفتنی است که کنفرانس سرمایه گذاری خارجی در ایران پسا تحریم 9 و 10 شهریور ماه سال جاری با حضور جمعی از سرمایه گذاران خارجی و تامین کنندگام مالی بین المللی برگزار می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: