آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 خرداد ماه 1394 = 13-06 2015

امیدواریم اقتصاد مقاومتی "آقا" به اینجا ختم نشود!

ایرنا: بانک مرکزی زیمبابوه روز جمعه پس از سال ها تورم شدید اقتصادی این کشور اعلام کرد که ارزش 35 تریلیون دلار واحد پول زیمبابوه برابر با یک دلار آمریکا است.

مردم این کشور در اوج بحران اقتصادی، مجبور به حمل کیسه های پلاستیکی مملو از اسکناس برای خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود بودند و این در حالی بود که بهای کالاها نیز دستکم 2 بار در روز افزایش می یافت.

رییس بانک مرکزی زیمبابوه در بیانیه ای اعلام کرد: مشتریانی که از قبل از مارس 2009 حساب بانکی به دلار زیمبابوه داشته اند، می توانند از روز دوشنبه با مراجعه به شعبه بانک ها برای تبدیل موجودی پس انداز خود به دلار آمریکا اقدام کنند.

مردم این کشور تا ماه سپتامبر برای تبدیل اسکناس های قدیمی مهلت دارند و برخی آنها را به عنوان سوغات و یادگاری به گردشگران خارجی می فروشند.

بر اساس نرخ برابری اعلام شده، به حساب های بانکی که تا 175تریلیون دلار زیمبابوه موجودی داشته باشند، 5 دلار آمریکا پرداخت خواهد شد.

مبلغ با ارزش ترین و آخرین اسکناس چاپ شده توسط بانک مرکزی این کشور در سال 2008 میلادی، 100 تریلیون دلار بود که در آن هنگام حتی برای پرداخت کرایه اتوبوس برای رفتن به محل کار برای مدت یک هفته نیز کفایت نمی کرد.

بانک مرکزی زیمبابوه افزود: مشتریانی که هنوز اسکناس های قدیمی در اختیار دارند، می توانند به شبعه های بانک ها مراجعه کرده و برای هر 250 تریلیون دلار زیمبابوه، یک دلار دریافت کنند.



babak June 13, 2015 10:37 AM

یعنی هنوز ما باید خوشحال باشیم که تورم انچنانی نداریم یا چاپ پول انچنانی نداریم ویا قبل از زیمباوه هستیم یا خواهیم به زیمباوه پیوست ویا ویا های دیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


البرز June 13, 2015 11:51 AM

جمهوري كثيف اسلامى بايد در هر چيز بد مقام اول را كسب كند و از همه جلو بزند، مثلان از داعش جلو زِد و مطمئن باشيد كه اخوندهاى مفتخور و جنايتكار تحمل نميكند كه دراين زمينه زيمباوه از اونها جلو بزنه، بزودي ريال ايران از پول زيمباوه هم بى ارزشتر خواهد شد و به اميد انروز و شايد انموقع مردم بخود بيايند و براى هميشه شر اين اخوندهاى متجاوز و قاتل را از سر ايران كم كنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: