آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 خرداد ماه 1394 = 31-05 2015

بی بی سی: توافق هسته ای دور از دسترس است؟

به گزارش خبرگزاری رویتر، مقامات غربی اعلام کردند شش قدرت جهان درباره راهی برای اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل بر رژیم ایران در صورت پایبند نبودن تهران به مفاد توافقنامه هسته ای نهایی توافق کرده اند.

توافق جدید آمریکا، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، روسیه و چین درباره اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل در حالیست که هنوز موانع دیگری از جمله تضمین به این سازمان برای دسترسی به سایت های نظامی رژیم ایران به قوت خود باقی است.

برنامه ریزی زمانی برای لغو تحریم ها، بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی و راستی آزمایی از جمله موضوعات بسیار دشواری است که هنوز به جا مانده است.

یک دیپلمات غربی گفته: بدون دسترسی به اماکن نظامی و دانشمندان هسته ای رژیم ایران توافقی وجود نخواهد داشت.

یک مقام وزارت‌ خارجه آمریکا نیز گفته اگر دسترسی داده نشود ما توافقی را امضا نخواهیم کرد.


توافق هسته ای دور از دسترس است

بی بی سی عربی در گزارشی دستیابی به توافق هسته ای میان رژیم ایران و آمریکا را دور از دسترس توصیف کرد.

این شبکه خبری گزارش داد: جان کری در توصیف مذاکرات هسته ای با همتای ایرانی اش و دو تیم مذاکره کننده فقط یک کلمه گفت و آن "خیلی خوب" بود. اما عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه رژیمن ایران سخن دیگری داشت. وی گفت: ما مجدداً مسائل را بررسی کردیم اما اختلافات همچنان پابرجاست.

این منبع افزود: شرکت کنندگان در این مذاکرات تلاش می کنند به اختلافات بر سر جزئیات فنی مربوط به توافقنامه هسته ای پیش از 30 ژوئن پایان دهند. از جمله موضوعات حل نشده مربوط به خواسته قدرتهای بزرگ برای اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی رژیم ایران توسط هیئت های بازرسی بین المللی و مصاحبه با کارشناسان هسته ای است.

واشنگتن با امضای توافقنامه ای که شامل بازرسی از تاسیسات نظامی نشود مخالف است. یکی دیگر از نقاط اختلافی خواسته رژیم ایران برای لغو تحریم ها به محض امضای توافقنامه است. این درحالیست که کشورهای قدرتمند جهان می گویند لغو تحریم ها فقط به صورت تدریجی و به موازات پایبندی تهران به مفاد توافقنامه امکان پذیر است.







تريتاعربي May 31, 2015 06:11 PM

حالا چرا اين خبر در بي بي سي عربي امده نه بي بي سي توًده اي (فارسي) بماند اين جماعت براي خر كردن هر گروه برنامه خاص ان گروه را دارد مثلا اخباريكه در بي بي سي انگليسي ميايد با اخبار معمولا ضد امريگاءي كه در بي بي سي فارسي ميايد متفاوت است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: