آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 اردیبهشت ماه 1394 = 08-05 2015

شیطنت گاردین: پیکاسو و شعار "مرگ بر آمریکا"

شیطنت گاردین نسبت به طرح شهرداری تهران: پیکاسو جای مرگ بر آمریکا را گرفت

خبرآنلاین: روزنامه گاردین در مطلب شیطنت آمیزی به منظور القاء شبهه و ایجاد اختلاف در میان تفکرات مختلف در ایران به بررسی یک طرح هنری که این روزها توسط شهرداری تهران برگزار می شود پرداخته است.

این روزنامه نوشت:‌ در پروژه ای که شهردار تهران امیدوار است مشوقی برای مردم جهت بازدید از موزه ها باشد، آگهی های تبلیغاتی جای خود را به آثار هنری هنرمندان مشهور محلی و خارجی داده است. ظرف ده روز نقاشی های هنرمندانی مانند پیکاسو، ماگریت و ماتیس پایتخت این کشور را به یک گالری هنری شهری عظیم تبدیل می کند. البته همه تابلوهای اعلانات در اماکن عمومی باید قبل از نصب به تایید مقامات برسد.

تهران همچنین یک گنجینه پنهان دارد که برای جهان خارج کمتر شناخته شده است. موزه هنرهای معاصر تهران جالب ترین مجموعه آثار هنری خارج از اروپا و آمریکا است که آثار اصلی بسیاری نقاشان معروف را در خود جای داده است. اما برخی تابلوها بیش از سی سال است که در انبار موزه خاک می خورد. طبق قوانین سانسور در ایران برخی از تابلوها ضد اسلامی و هرزه نگاری قلمداد می شود و هرگز در انظار عمومی قرار داده نمی شود.

گالری های هنری در تهران با مشکلات عظیمی در راه اندازی نمایشگاه مواجه اند چون همگی باید قبل از گشایش علنی مجوز دریافت کنند.

سانسور وسیع در ایران بسیاری هنرمندان برجسته ایرانی را وادار به ترک کشور کرده است. یک روزنامه نگار هنری برجسته ایرانی اخیرا از صد کارشناس هنری خواست هنرمندان برتر ایران را معرفی کنند. هشت نفر از ده هنرمند منتخب خارج از کشورند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: