آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 فروردین ماه 1394 = 10-04 2015

توافق لوزان؛ پدر بزرگ به غربیها هشدار داد

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که پنج شنبه شب به برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 رفته بود به غربیها هشدار داد که اگر بد عهدی کنند، جمهوری اسلامی در کمتر از چند ساعت آماده تولید اورانیوم 20 درصد می شود.

این پدربزرگ 66 ساله که به گفته خیلی ها دیر پدربزرگ شده است، در این برنامه سعی کرد مسائل فنی را خیلی ساده توضیح دهد و ابهام های پدید آمده درخلال چند روز گذشته را از بین ببرد.

مهمترین بخش از گفته های صالحی جایی بود که او درباره احتمال پیمان شکنی غربی ها حرف زد. اینکه اگر آنها زیر همه چیز بزنند، جمهوری اسلامی با قطع تولید اورانیوم 20 درصد چه راهکاری برای مقابله دارد. رئیس سازمان انرژی اتمی خیلی صریح به این سئوال پاسخ داد: فرض کنید بزنند زیر همه چیز. ما با باز کردن یک شیر گاز، به چرخه تولید بر می گردیم.

وی افزود: در توافق انجام شده تاسیسات فوردو هیچ تغییری نمی کند. ما یک گالری سانتریفیوژ را نگه می داریم که ضامن کار ماست. خیلی راحت. فقط یک کپسول یو اف 6 می آوریم و بلافاصله چرخه غنی سازی اورانیوم 20 درصد به کار می افتد. یکی از دستاوردهای بزرگ ما همین باقی نگه داشتن تاسیسات فوردو است. آنها می گفتند فوردو را ببندید. ولی ما زیربار نرفتیم. فوردو با یک کپسول یو اف 6 شروع به کار می کند.

صالحی درباره بازرسی های سرزده آمده در پیش توافق هم گفت: این طور نیست که انها بتوانند از هر مرکزی که خواستند بازدید کنند.



mitra farahani April 10, 2015 10:24 AM

یچاره این جامعه غربیها که نمیدانند با چه هیولاهائی سروکله میزنند
هنوزواقف نشده اند که درایران بیشتر سردمداران پدر خوانده هستند واینان با مافیائی روبروهستند که دست تمام مافیاهای بشریت را از پشت بسته اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: