آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 فروردین ماه 1394 = 03-04 2015

تحریمها؛ منبع داخلی: شرکتهای غربی نمی آیند

تلویزیون بی بی سی امروز در گرارشی تاکید کرد در صورت نهایی شدن توافق هسته ای، بازگشت صادرات نفت ایران به ظرفیت سابق دستکم تا سال آینده طول می کشد. این در حالیست که تحلیلگران بین المللی تاکید کردند تیمهای مذاکره کننده هنوز راه دشوار و طولانی پیش روی خود دارند.

سایت خبرآنلاین در تهران در گزارشی نوشت: طی روزهای اخیر بخش مهمی از اخبار رسانه های داخلی و خارجی به موضوع رفع تحریم ها مربوط بوده است. اما برخی کارشناسان معتفدند شرکت های غربی به دلیل ترس از دست دادن بازارهای آمریکا به این سادگی به سمت ایران نمی آیند.

آنها می گویند: کاهش و لغو تحریم نمی تواند به خودی خود باعث بهبود فضای سرمایه گذاری شود چون بخش عمده ای از موانع تجاری ایران، مستقیما پیامد تحریم ها نیست. بلکه به ترس شرکت های غربی برمی گردد از اینکه تجارت آمریکا را از دست بدهند یا برای شکستن تحریم دادگاهی شوند.

خبرگزاری فرانسه امروز در یک گزارش تحلیلی در باره توافق هسته ای لوزان نوشت: حکومت ایران خواهان روابط عادی با آمریکا نیست. حسن روحانی و دولتش شاید خواهان روابط دیپلماتیک باشند، اما رهبر و هوادارانش برقراری چنین روابطی را خلاف منافع نظام تلقی می کنند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: