آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 فروردین ماه 1394 = 29-03 2015

راز پنهان کمک خلبان آلمانی/جزییات جدید از سقوط

جزییات بیشتری امروز از سقوط هواپیمای خطوط هوایی ژرمن‌وینگر آلمان منتشر شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه «بیلد» آلمان نوشته است با توجه به اطلاعات موجود در جعبه سیاه یافته شده این هواپیما، ۲۰ دقیقه پس از گذشت زمان پرواز کمک خلبان به خلبان می‌گوید هر وقت که خواست می‌تواند به سرویس بهداشتی برود. ظاهراً خلبان پیش از بلند شدن هواپیما فراموش کرده بود که در بارسلونا به سرویس بهداشتی برود.

در ساعت ۱۰ و ۲۷ دقیقه خلبان به کمکش می‌گوید که خود را آماده فرود در دوسلدورف کند که لوبیتس ۲۷ ساله از واژه‌های "امیدوارم" و "خواهیم دید" برای پاسخ به خلبان استفاده می‌کند. پس از اینکه تنظیمات لازم برای فرود انجام می‌شود کمک خلبان بار دیگر به خلبان می‌گوید که "اگر می‌خواهی می‌توانی می‌توانی به سرویس بهداشتی بروی".

پس از گذشت دو دقیقه خلبان به لوبیتس می‌گوید که "تو می‌توانی کنترل هواپیما را تا بازگشت من بر عهده بگیری" و پس از آن صدای بلند شدنش از صندلی و بسته شدن در کابین خلبان به گوش می‌رسد.

در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه رادار هواپیما نشان از کم کردن ارتفاع هواپیما می‌دهد. یک دقیقه بعد هواپیما ۳۱۶ پا (۹۶ متر) ارتفاع خود را کم می‌کند و یک دقیقه بعد هم این ارتفاع تا ۱۸۰۰ پا (۵۴۸ متر) کاهش پیدا می‌کند.

در ساعت ۱۰ و ۳۲ دقیقه کنترل‌کنندگان هوایی سعی می‌کنند با هواپیما ارتباط برقرار کنند ولی پاسخی دریافت نمی‌کنند. در همین حین صدای هشدار "کاهش ارتفاع" هواپیمای ایرباس A۳۲۰ بلند می‌شود.

پس از چند لحظه صدای ضربه‌ای که به در بسته شده زده می‌شود، شنیده می‌شود و خلبان می‌گوید "تو رو خدا در را باز کن!" و در همین حین صدای جیغ و فریاد مسافران نیز به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها کمک خلبان از داخل در را قفل کرده بود و حتی کد امنیتی خارج از اتاق خلبانی توسط خود او هم غیرفعال شده بود.

در ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه صدای شیء فلزی که به در می‌خورد شنیده می‌شود که گفته می‌شود خلبان سعی داشته با چکشی در را بشکند و وارد کابین می‌شود. در این لحظه ارتفاع هواپیما به ۷ هزار پایی از سطح زمین (۲ هزار و ۱۳۳ متری) کاهش یافته است.

پس از ۹۰ ثانیه هم پیام هشدار "زمین! هواپیما را بالا بکش! هواپیما را بالا بکش!" شنیده می‌شود و بار دیگر خلبان فریاد می‌زند که "این درِ لعنتی را باز کن".

در ساعت ۱۰:۳۸ دقیقه هواپیما با سرعت به سمت شمال شرقی کوه‌های آلپ در پرواز است و صدای نفس کشیدن لوبیتس هم شنیده می‌شود ولی چیزی نمی‌گوید.

در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه هواپیما با سرعت ۴۰۰ مایل بر ساعت (۶۴۳ کیلومتر در ساعت) به کوه‌های آلپ برخورد می‌کند و ۱۵۰ مسافر و خدمه‌ جان خود را از دست می‌دهند. ابتدا بال راست هواپیما با کوه برخورد می‌کند و سپس متلاشی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمک خلبان ۲۷ ساله در روز پرواز موردنظر شرایط پرواز را نداشته و به لحاظ روحی و روانی مشکلاتی داشته است. حتی نامزد لوبیتس مدعی شده که اخیراً به وی گفته کاری خواهد کرد که نامش تاریخی شود و از شنیدن نام او همه بترسند.

در گزارش‌ها همچنین آمده که این کمک‌خلبان به لحاظ بینایی مشکلاتی داشته و بیماری روانی و بینایی‌اش را از کارفرمایان خود مخفی می‌کرده است.


راز پنهان کمک خلبان آلمانی فاش شد

خلبان آلمانی هواپیمای جرمن وینگز بیماری افسردگی خود را پنهان کرده بود اما در بازرسی منزلش پرده از راز پر ماجرایش افتاد.

آندریاس لوبیتز، کمک خلبان هواپیمای مسافربری جرمن وینگز دچار افسردگی مزمن بوده است. به نوشتۀ روزنامۀ آلمانی «بیلد»، وی در سال ۲۰۰۹ دچار افسردگی مزمن شده و پس از آن بمدت چند ماه تحت درمان قرار داشته است.

یکی از همسایگان این کمک خلبان در این باره می گوید: « من واقعا از اتفاقی که افتاده ناراحت هستم. انسان های زیادی جان خود را به خاطر یکنفر که افسرده بوده و می خواسته خودش را از بین ببرد، مرده اند. او جان ۱۵۰ نفر را گرفته است. این اتفاق وحشتناک است و نمی توانم باور کنم از یکنفر چنین کاری سر بزند.»

بنا به گفتۀ مقامات شرکت هواپیمایی جرمن وینگز، این کمک خلبان بمدت چندماه نیز دورۀ آموزش خلبانی اش را ترک کرده بوده و در سال ۲۰۱۳ به استخدام این شرکت هواپیمایی درآمده است.

دادستانی آلمان اعلام کرده است که آندریاس لوبیتز، کمک خلبانی که منجر به سقوط هواپیمای جرمن وینگز شد، بیماری خود را از روسا و همکارانش در این شرکت هواپیمایی آلمانی پنهان کرده بود.

به گفته دادستانی آلمان آقای لوبیتر از پزشک خود برای دریافت مرخصی استعلاجی گواهی داشت و پلیس هنگام جستجوی آپارتمان این کمک خلبان در دوسلدورف، نسخه پاره آن را پیدا کرده است.

گفته می‌شود گواهی مرخصی او برای دوره‌ای که روز سقوط هواپیما را نیز شامل می‌شد، صادر شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، دادستانی آلمان همچنین گفته است که پلیس در بازرسی‌های خود نامه اعتراف به خودکشی و یا هیچ شواهدی که نشان دهد این کمک خلبان گرایش های سیاسی و مذهبی داشته است، پیدا نکرده است.

پیشتر در جریان تحقیقات روشن شده بود که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد و به نظر می‌رسید که دچار افسردگی بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: